برگزیده ها

مازندمجلس: نشریه آمریکائی وال‌استریت ژورنال اعلام کرد: ترامپ ممکن است با رد توافق هسته ای با ایران، بخواهد از موضع قدرتمندتری پای میز مذاکره با کره‌شمالی بنشیند.

مازندمجلس: نشریه آمریکائی وال‌استریت ژورنال در گزارشی اعلام کرد: نشست دونالد ترامپ با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی می تواند رئیس جمهوری آمریکا را به خروج از توافق هسته ای ۱۴ جولای سال ۲۰۱۵ میلادی (۲۳ تیر ماه سال ۹۴) موسوم به «برجام» ترغیب کند.
چند نفر از مقامات سابق و فعلی غربی اعلام کرده اند که دیدار رئیس‌ جمهوری آمریکا و رهبر کره شمالی در ماه مِی سال جاری میلادی می تواند توافق هسته ای این کشور با ایران را از بین ببرد.
رسانه مذکور در ادامه می افزاید: دیدار مذکور در آستانه ۱۲ ماه می یعنی روزی به انجام خواهد رسید که ترامپ باید نظرش را درباره پایبندی ایران به برجام و تمدید تعلیق تحریم های واشنگتن علیه تهران به کنگره این کشور اعلام کند؛ موضوعی که وی پیشتر گفته است که این کار را به انجام نخواهد رساند.
افرادی که در برجام مشارکت داشتند، پیشتر اعلام کرده بودند که ادامه این توافق به کره شمالی مرتبط است؛ چرا که تَرک توافق با تهران توسط واشنگتن رهبر کره شمالی را به این نتیجه می رساند که نمی تواند به تضمین های امنیتی آمریکا در هرگونه توافق احتمالی اعتماد کند.
روزنامه آمریکائی اضافه کرد: اما اکنون این افراد می گویند احتمال دارد عکس احتمالات پیشین آن ها روی دهد؛ یعنی ترامپ با رد توافق هسته ای با ایران شاید بخواهد از موضع قدرتمندتری پای میز مذاکره با کره شمالی بنشیند.
توافق شمالی برجام اعلام آمریکا ترامپ تواند واشنگتن تهران پیشتر ادامه رساند جمهوری آمریکائی میلادی دیدار مذکور