برگزیده ها
تقویت خودباوری و دوری از فضاهای سیاسی/ رویکرد رادیو تولید برنامه های مفرح است / دعوت از پیشکسوتان رادیو

مازندمجلس: معاون صدا در پاسخ به هنرنیوز از دعوت پیشکسوتان برای تولید برنامه های جدید خبر داد.

مازندمجلس: به گزارش خبرنگار هنرنیوز ، امروز شنبه 19 اسفند ؛ حمید شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی در نشستی با اصحاب رسانه به تشریح برنامه های رادیو در نوروز ۹۷ پرداخت .

او که به همراه تمامی مدیران شبکه های رادیو در این نشست حضور پیدا کرده بود گفت: بیان کرد: امیدواریم شبکه های مختلف رادیو بتواند خواسته ها و علایق مردم را پوشش دهد. ارتقای سطح زندگی، تقویت خودباوری، دوری از فضاهای سیاسی، توجه ویژه به افزایش مهارت های زندگی، نقش جدی رسانه در آموزش و حوزه تکالیف شهروندی و مباحث حقوق شهروندی بخش عمده ای از محورهایی است که در رویکرد جدید رادیو در دستور کار است.

معاون صدا عنوان کرد: ارتقای معنویت در جامعه و توجه جدی نسل جوان به توانایی های کشور از مسایل دیگر است و اگر رادیو بخواهد نیاز مخاطب را در نظر بگیر باید روی گوناگونی سلایق نگاهی جدی داشته باشد.

شاه آبادی با اشاره به نتیجه حضور چند ماه خود در رادیو بیان کرد: من در این چند ماه سعی کردم توجه ویژه ای به مخاطب و نیاز مخاطب در دستور کار باشد و نیاز شنوندگان باید از سوی مدیران رادیو پاسخ جدی و جامعی داشته باشد.حل مشکلات صنفی همکارانمان از اولویت های ماست و با رفع مشکلات به دنبال تنوع و خلاقیت هستیم

وی با اعلام اینکه آخرین نظرسنجی ها نشان می دهد حجم شنوندگان رادیو بسیار افزایش یافته و به ۳۵/۹ رسیده است، گفت: ما در تلاشیم هم ارتقای ضریب نفود کمی رادیو و همچنین ارتقای کیفیت برنامه ها را داشته باشیم.

معاون صدا درباره برنامه های نوروزی گفت: رویکرد ما این است که برنامه های مفرحی داشته باشیم البته در مناسبت های مربوط به شهادت متناسب با آنها برنامه هایی در نظر گرفته شده است.

شاه آبادی اضافه کرد: یکی از رویکردهای ما در نوروز ترویج گردشگری دینی است که به دلیل تقارن با ایام شهادت، با کمک امامزاده ها و اماکن مذهبی به این موضوع می پردازیم. توسعه و گردشگری و کمک به کاهش خروج ارز از کشور از دیگر رویکردهای ماست.

به گفته وی، توجه به توفیقات و پیشرفت های کشور و همچنین توجه به خانواده شهدا، کتاب و کتابخوانی از دیگر موضوعات مورد نظر برای نوروز ۹۷ رادیو است.تولید نمایش های سه بعدی به ضبط اختصاصی نیاز دارد و در یک اقدام جدید یک نمایشنامه براساس خاطرات عزت شاهی تولید شده است .

شاه آبادی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به پررنگ شدن حوزه طنز در رادیو اظهار کرد: توجه به حوزه طنز از رویکردهای ما در سال جدید است و به همین مناسبت کانال صبا به عنوان یک شبکه ارتقا پیدا کرد و شبکه صبا امسال صاحب گروه تولید جدیدی شد.

معاون صدا اضافه کرد: یکی از ماموریت های رادیو سلامت این است که به سوانح نوروزی بپردازد که پیش از این هم جشنواره پیشگیری از سوانح را برگزار کرده است. برای این کار نقاط حادثه خیز شناسایی شده اند و اطلاع رسانی نسبت به این نقاط انجام می گیرد.

وی ادامه داد: اطلاع رسانی در مورد سفرهای نوروزی و تعامل با مردم در ایام نوروز از طریق رادیو، توجه به موسیقی و انتشار قطعات فرحبخش در دستور کار ما قرار دارد و رادیو برای اطلاع رسانی در زمینه جاذبه های داخلی و رخدادهای ایران و جهان ظرفیت بسیار خوبی دارد.

معاون صدا  با اشاره به حضور گویندگان رادیو در تلویزیون عنوان کرد: ما با رفتن همکاران به بخش های دیگر سازمان مخالفت نداریم اما این اقدام بدون ضوابط امکانپذیر نیست.

شاه آبادی در پاسخ به سوال خبرنگار هنرنیوز که پرسید «مهمترین تغییر شما در رادیو شامل چه مواردی خواهد بود؟» گفت: بخشی از اقدامات ما به مسایل درون سازمانی برمی گردد که شامل حل مسایل صنفی و رسیدگی به مشکلات می باشد. احیای باشگاه رادیویی در معاونت صدا از جمله برنامه هایی است که در آینده خواهیم داشت همچنین ایجاد مدیریت موسیقی به صورت مستقل و تولید قطعات موسیقایی جدید در دستور کار ما قرار دارد.

وی ادامه داد: در بخش برون سازمانی نیز رویکرد جدی ما امتداد پیام است. یکی از ماموریت های اصلی این است که وقتی اثری تولید می شود محدود به همان زمان انتشار نباشد بلکه درگاه انتشارهای جدیدی داشته باشیم که به طور مثال از طریق اینترنت انجام می شود و برای این منظور شاهد افتتاح پایگاه های مختلف شنیداری در سایت ایرانصدا خواهیم بود.

معاون صدا با اشاره به فعالیت رادیوهای فصلی یادآور شد: در چند ماه گذشته ۴ رادیوی فصلی شامل رادیو محرم، اربعین، انقلاب و بهاران را راه اندازی کردیم و امیدواریم همزمان با نمایشگاه کتاب، رادیو کتاب نیز فعال شود.ما با رفتن همکاران به بخش های دیگر سازمان مخالفت نداریم اما این اقدام بدون ضوابط امکانپذیر نیست. اصل برای ما آسیب نخوردن برنامه های رادیویی است که با در نظر گرفتن ضابطه های جدید گویندگان رادیو می توانند در بخش های دیگر نیز حضور داشته باشند

وی در پاسخ به سوال دوم خبرنگار هنرنیوز که در مورد دعوت از پیشکسوتان رادیو برای تولید برنامه پرسید یادآور شد: در نظر داریم نشستی را با حضور پیشکسوتان برگزار کنیم و تاکنون اسامی2۸ نفر از پیشکسوتان مشخص شده است که قرار بود در اسفندماه طی ضیافتی با این دوستان گپ بزنیم اما این دعوت به اوایل سال آینده موکول گردید.

شاه آبادی درباره راه اندازی مدیریت موسیقی گفت: در بحث موسیقی نباید سیاست یک بام و دو هوا باشد. احیای مدیریت موسیقی از دغدغه های جدی است که در سال های آینده شکل خواهد گرفت. این مدیریت، هماهنگ کننده برای تنظیم شنیداری موسیقی مورد استفاده خانواده ها است چراکه سبد شنیداری خانواده ها باید تنظیم شود.

گزارش از : مجید معافی
رادیو برنامه تولید معاون نوروز آبادی موسیقی دستور اشاره مدیریت پیشکسوتان رویکرد ارتقای عنوان رویکردهای مسایل مخاطب همچنین نوروزی باشیم اطلاع مشکلات خانواده خبرنگار رسانه رسانی آینده شنیداری اقدام هنرنیوز ادامه گویندگان مخالفت انتشار قطعات همکاران پرسید خواهیم یادآور اندازی تنظیم رادیویی احیای ضوابط امکانپذیر سازمانی نداریم درباره مدیران امیدواریم مختلف زندگی نشستی گزارش تقویت خودباوری فضاهای سیاسی افزایش شهروندی گردشگری جدیدی ماموریت سوانح اضافه شهادت شنوندگان بسیار مناسبت برگزار