برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس جمهور آمریکا از موافقت دولت کره شمالی با عدم اجرای آزمایش موشکی تا زمان دیدار رودرروی رؤسای جمهور دو کشور خبر داد.

مازندمجلس: «دونالد ترامپ» روز شنبه از موافقت دولت کره شمالی با عدم اجرای آزمایشهای موشکی خود تا زمان دیدار دوجانبه سران دو کشور خبر داد.
ترامپ در یک پیام توئیتری نوشت: «کره شمالی از ۲۸ نوامبر ۲۰۱۷ تاکنون هیچگونه آزمایش موشکی انجام نداده و قول داده است که در جریان دیدارها نیز آزمایش موشکی انجام ندهد. من معتقدم که مقامات پیونگ یانگ این تعهد را محترم می شمارند».
ذکر این نکته ضروری است که ترامپ در این پیام توئیتری هیچ اشاره ای به آزمایش هسته ای نکرد.
لازم به ذکر است که دونالد ترامپ پیشتر در پیامی توئیتری نسبت به حصول توافق با کره شمالی ابراز امیدوار کرد. به گفته وی، چنانچه این توافق حاصل شود؛ نتایج بسیار مطلوبی برای جهان در پی خواهد داشت.
ترامپ همچنین گفت که باید درباره زمان و مکان انجام این دیدار با رهبر کره شمالی تصمیم گیری شود.
گفتنی است روز پنجشنبه «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در نامه‌ای خطاب به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از وی دعوت کرد تا شخصاً با یکدیگر دیدار کنند؛ دعوتی که ترامپ به آن پاسخ مثبت داد.
این احتمال وجود دارد که رئیس جمهور آمریکا تا ماه مه با رهبر کره شمالی دیدار کند.
این در حالی است که خبرگزاری بی بی سی در گزارشی نوشت: «در حالی که خبر دیدار دونالد ترامپ و کیم جونگ اون در صدر اخبار جهان قرار گرفته، کاخ‌سفید می‌گوید دیداری صورت نخواهد گرفت؛ مگر آنکه پیونگ‌یانگ در وهله اول گامهایی قطعی و ملموس در جهت خلع سلاح هسته ای بردارد.
افزون بر این، «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا تأکید کرد که با وجود قبول دعوت برای دیدار رؤسای جمهوری آمریکا و کره‌شمالی، تمام گزینه‌ها علیه پیونگ‌یانگ همچنان بر روی میز است.
پنس همچنین تأکید کرد که واشنگتن هیچ وعده و تضمینی به کره‌شمالی نداده است.
ترامپ شمالی دیدار دونالد آمریکا موشکی آزمایش توئیتری پیونگ‌یانگ تأکید کره‌شمالی آزمایشهای جمهور نداده توافق همچنین