برگزیده ها

مازندمجلس: سفیر سابق لیبی در عربستان از سرنوشت جسد دیکتاتور سابق لیبی پس از شش سال از کشته شدنش پرده برداشت.

مازندمجلس: محمد سعید القشاط، سفیر سابق لیبی در عربستان طی مصاحبه مطبوعاتی خود تاکید کرد که جسد معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی در مکانی ناشناس دفن شده و تاکنون نشانه‌ای از محل دفن وی وجود ندارد.
وی در ادامه افزود: جسد قذافی پس از کشته شدنش به گردان‌های مصراته تحویل داده شد و برای یک هفته در یک سردخانه نگهداری شد؛ محمد المدنی الشویرف و دو تن از فرزندان ابوبکر یونس، وزیر دفاع سابق لیبی که به همراه قذافی کشته شدند  نیزاز سرنوشت اجسادشان خبری در دست نیست.
القشاط همچنین خاطرنشان کرد: شایعات زیادی در خصوص سرنوشت قذافی وجود دارد که از جمله این شایعات این بود که قذافی به منظور بررسی و کالبدشکافی به قطر فرستاده شد و شایعه دیگری نیز مبنی بر  اینکه وی را در کوره انداختند، وجود داشت و  شایعه دیگری نیز وجود داشت مبنی بر اینکه جسد وی را در دریا انداختند.
سفیر سابق لیبی در ادامه تصریح کرد: به رغم درخواست‌هایی که از سوی خانواده قذافی و برخی رهبران قبایل لیبی درخصوص اطلاع از محل دفن وی ارئه شد، گردان‌های مصراته به این درخواست توجه نکردند و هیچ یک از طرف‌های لیبیایی نمی‌خواهند اطلاعاتی از محل دفن وی به دست بیاورند و تاکنون محل دفن وی نامعلوم است.
معمر قدافی در بیستم اکتبر سال ۲۰۱۱ میلادی در سن ۶۹ سالگی در حالیکه بیش از ۴۰ سال  بر لیبی حکومت کرده بود طی یورشی در شهر سرت،‌ زادگاهش کشته شد.
قذافی شایعه دیگری اینکه انداختند شایعات مصراته القشاط تاکنون ادامه گردان‌های سرنوشت