برگزیده ها

مازندمجلس: نخست وزیر رژیم صهیونیستی و همسرش برای نهمین بار از سوی پلیس مورد بازجویی قرار خواهند گرفت.

مازندمجلس: پلیس رژیم صهیونیستی از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم و همسرش «سارا» برای نهمین بار بازجویی می‌کند.
به نوشته روزنامه «هاآرتص» این بازجویی به عنوان بخشی از تحقیقات در جریان پرونده فساد دولتی موسوم به «پرونده ۴۰۰۰» و پس از اعترافات «نیر حفتز» دستیار پیشین نتانیاهو انجام خواهد شد.
پلیس اسرائیل همچنین اعلام کرد که برای تکمیل مدارک و اظهارنامه شاهدان در پرونده‌های فساد نتانیاهو، فقط به ۲ هفته دیگر زمان احتیاج دارد.
 در «پرونده ۴۰۰۰» گروهی از نزدیک‌ترین یاران نتانیاهو در مظان اتهام سوءاستفاده از جایگاهشان برای ارتقا تصویر رسانه‌ای نخست‌وزیر و همسرش قرار گرفته‌اند.
این افراد متهم هستند که به یک شرکت مخابراتی به نام «بزک» که متعلق به یکی از دوستان نتانیاهوست، پیشنهاد داده‌اند که در ازای اعطای برخی امتیازات از سوی نهادهای نظارتی اسرائیل، رسانه متعلق به این شرکت اخبار مثبتی درباره نتانیاهو و همسرش منتشر کند.
پلیس رژیم صهیونیستی چندی پیش هشتمین بازجویی از نتانیاهو و خانواده‌اش را انجام داد که حدود ۵ ساعت به طول انجامید.
پلیس رژیم صهیونیستی سه پرونده درخصوص فساد دولتی و مالی علیه نخست وزیر خود تشکیل داده و طی یک سال اخیر از منابع مختلفی شامل دستیاران و وزیران پیشین کابینه، بازجویی کرده است. اولین مورد موسوم به «پرونده ۱۰۰۰» است که در آن نتانیاهو به دریافت مستقیم رشوه و رانت‌خواری متهم است.
پرونده دوم فساد مالی نتانیاهو موسوم به «پرونده ۲۰۰۰» درباره سوء استفاده از قدرت و جایگاه خود جهت تحت فشار قرار دادن «آرنون موزس» صاحب‌امتیاز نشریه «یدیعوت آحرونوت» برای ارائه پوشش بهتر از اخبار نخست‌وزیری است.
نتانیاهو همچنین در پرونده دیگری موسوم «پرونده ۳۰۰۰» که به «رسوایی زیردریایی اسرائیل» نیز شهرت دارد، درگیر است. این پرونده درباره زد و بند در جریان قرارداد دو میلیارد دلاری برای خرید سه زیردریایی با سوخت اتمی و چهار کشتی نظامی از آلمان است.
ابعاد پرونده‌های فساد مالی نتانیاهو و بازجویی‌های پلیس از مظنونان در حالی هر روز گسترش می‌یابد که حتی وزیران کابینه و اعضای شورای امنیتی اسرائیل هم دیگر از نتانیاهو در برابر اتهامات حمایت نمی‌کنند.
منبع: فارس
نتانیاهو پرونده بازجویی اسرائیل موسوم همسرش صهیونیستی درباره اخبار کابینه زیردریایی متعلق وزیران همچنین دولتی جریان نهمین پیشین نخست‌وزیر پرونده‌های