برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به انتقاد اتحادیه اروپا از تعرفه های جدید گمرکی این کشور، نوشت: اگر آن ها تعرفه های وحشتناک محصولات آمریکایی را بردارند، ما هم اینکار را می کنیم.

مازندمجلس: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در پیامی توئیتری نوشت: این کشورهای فوق العاده اتحادیه اروپا که در زمینه تجارت با آمریکا خیلی بد رفتار می کنند، از تعرفه های فولاد و آلومینیوم شکایت دارند.ترامپ افزود: اگر آنها موانع و تعرفه های وحشتناک بر محصولات آمریکایی را بردارند، ما هم (تعرفه های) خودمان را برمی داریم. کسری تجاری آمریکا بالا است. اگر این کار را نکنند، روی خودرو و چیزهای دیگر هم مالیات می بندیم.به گزارش نامه نیوز رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه (به وقت واشنگتن) تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم را به ترتیب به 25 و 10 درصد افزایش داد که اعتراض بسیاری از کشورهای جهان به ویژه چین و اتحادیه اروپا را به دنبال داشت.«سیسیلیا مالمستروم» کمیسر بازرگانی اتحادیه اروپا عصر جمعه هشدار داد که این اتحادیه تا 90 روز دیگر برای انجام اقدامات پادمانی علیه آمریکا به سازمان تجارت جهانی خواهد رفت.پیشتر نیز «یورکی کاتاینن» نائب رئیس کمیسیون اروپا خواهان گفت و گو با مقام های آمریکایی برای شفاف سازی در این زمینه شده و گفته بود: با این وجود، کارهای مقدماتی برای اقدامات متقابل را دنبال خواهیم کرد، اما امیدواریم مجبور به استفاده از آن ها نباشیم.
تعرفه اتحادیه اروپا آمریکا آمریکایی ترامپ فولاد دنبال اقدامات تجارت آلومینیوم جمهوری وحشتناک محصولات بردارند کشورهای زمینه