برگزیده ها

مازندمجلس: حامیان دیروز احمدی‌نژاد این روزها بر سر دوراهی مانده‌اند که آیا باید سکوت کنند یا راهشان را از او جدا کنند تردیدی که به وضوح می‌توان در صحبت‌های نمایندگان جناح راست مشاهده کرد.

مازندمجلس: اگر چند سال پیش بود تا اسمش می آمد بدون لکنت شروع می کردند به صحبت کردن از نقاط قوت او و دولتش. اما امروز بر سر دوراهی مانده اند؛ با مکث های طولانی از احمدی نژاد و این روزهای او می گویند. بحث بر سر افشاگری هایی است که یا از تریبون احمدی نژادی ها بیان می شود یا از تریبون مدافعان دیروز و مخالفان امروز پاسخ گفته می شود. مسئله ای که باعث می شود این سوال در ذهن نقش ببندد که آیا همه این موضوعات امروز برملا شده است یا همیشه بوده و بنا به مصلحت یا سیاسی کاری پنهان مانده و بازگو نشده اند؟ اگر صحبت از گذشته است چرا امروز که دیگر کار از کار گذشته و اب بر زمین ریخته مطرح می شود؟ سوالی که وقتی آن را با نمایندگان اصولگرا و حامیان دولت نهم و دهم در میان می گذاریم گاها سعی می کنند از پاسخ دادن شانه خالی کنند.
پایداری ها هم پا پس کشیدند
به گزارش نامه نیوز کمتر کسی است که گریبان دریدن های جبهه پایداری برای احمدی نژاد را به یاد نداشته باشد به ویژه وقتی قرار بود از او در صحن علنی مجلس سوال شود، حالا دبیر جبهه پایداری در خراسان رضوی بعد از مدتها سکوتش را می شکند و رفتار این روزهای احمدی نژاد را غیرقانونی معرفی می کند.
نصرالله پژمانفر درباره افشاگری های رئیس دولت نهم و دهم به خبرآنلاین می‌گوید: من این‌ها را افشاگری نمی دانم بلکه رفتاری است که نه منطق و نه دفاعی پشت آن دارد.
او ادامه می دهد: چرا  این اقایان و چه افراد دیگر فکر می کنند اپوزیسیون نظام هستند و نمی خواهند در چارچوب نظام مسائل خود را حل کنند. گاهی این موضوعات از سوی افرادی در خارج از کشور  که نظام و قانون اساسی ما را قبول ندارند مطرح می شود و می خواهند شایعه درست کنند که انها تکلیفشان روشن است اما این افراد اگر حرفی دارند باید از مدار قانون مسائل خود را به پیش ببرند.
پژمانفر که اشاره اش به صحبت های احمدی نژاد درباره قوه قضائیه و مسوولان آن بود گفت: افراد اگر به شخص و دادگاهی اعتراض دارند باید از مسیر قانونی مطرح کنند؛آیا ما حق داریم هرچیزی به دستمان رسید را اعلام کنیم؟! به نظرم آنها دارند رفتار خلاف قانون انجام می دهند؟
وقتی صحبت به افشاگری های مسوولان و وزرا درباره تخلفات احمدی نژاد رسید از او پرسیدیم چرا افشاگری هایی که این روزها علیه احمدی نژاد مطرح می شود امروز عنوان می شود چرا در همان زمانی کسی صحبتی نکرد گفت: من بیشتر از این صحبت نمی کنم و این اولین بار است درمورد احمدی نژاد حرف زدم.
فرار رو به جلو آقای وزیر
محمد مهدی زاهدی که زمانی سکان وزارت علوم دولت نهم را بر عهده داشت و در دولت دوم احمدی‌نژاد در کسوت سفیر راهی سفارتخانه ایران در مالزی شد همچنان با وجود سیل انتقادات نسبت به رئیس دولت نهم و دهم تلاش می کند خوی محافظه کاری اش را حفظ کند. وقتی از او درباره افشاگری های این روزهای احمدی نژاد و منتقدان احمدی نژاد از او پرسیدیم ابراز بی اطلاعی کرد. جالب آنکه او امروز نماینده مجلس است و نه اطلاعی از اظهارات احمدی‌نژاد درباره قوه قضائیه و شخصیت های قضایی دارد و نه از نامه سرگشاده چیزی می داند.
او به خبرآنلاین گفت: من قسم می خورم که در فضای مجازی نیستم و نمی دانم چه گفته شده است و چه اظهاراتی مطرح شده او گفت باید از خودشان بپرسید دلیل این صحبت ها چیست.
زاهدی درادامه تلاش کرد روی صحبت را از احمدی نژاد و دولتش بچرخاند و آن را متوجه دولت کنونی کند گفت : ما به آرامش احتیاج داریم تا بتوانیم در سایه وحدت امور را به جلو ببریم که در این راستا دولت می تواند بیشترین اقدام را داشته باشند. دولت شعار می دهد ما اعتدالیم اما امروز چقدر از نیروهای اصولگرا را کنار گذاشته اند؟ نیروهایی که در دولت گذشته اقدامات خوبی داشته اند امروز دولت کنار گذاشته است.
زاهدی حتی از اظهارات همکاران سابق خود در دولت هم ابراز بی اطلاعی کرد و وقتی درباره افشاگری ها علیه احمدی نژاد از او پرسیدیم گفت من هیچ اطلاعی از این مسائل ندارم.
تمایل برای حفظ احمدی نژاد
حسینعلی حاجی دلیگانی از آن نمایندگان اصولگرا است که از اصلی ترین نقادان دولت امروز محسوب می شود. او درباره افشاگری های احمدی‌نژادی ها در شرایط حاضر و بعد از آنکه از قدرت دور شده اند گفت: هرکسی که صحبتی دارد، باید آن را مطرح کند و شفاف سازی کند و از حسابرسی هم ترسی نداشته باشد اما اینکه برخی شروع می کنند به طرح مسائلی که از اساس واقعیت ندارد این رفتاری قابل درک نیست.  
وقتی پای چرایی این رفتارها به میان آمد گفت: من درباره دلیل این رفتارهای او به جمع بندی نرسیدم  و بسیار به دنبال این هستم که بدانم چطور می شود یک فردی که زمانی ادعاها آنچنانی داشت امروز این چنین سخن می گوید و رفتار می کند.
از آنجایی که یک طرف ماجرا به منتقدان احمدی نژاد و افشاگری های آنها علیه او ختم می شود یک سوال این بود که چرا امروز برخی مسوولان برخی حقایق را درباره احمدی‌نژاد مطرح می کنند درحالی که می توانست همان زمان که او بر سر قدرت بود بیان شود؛ حاجی دلیگانی در پاسخ به این سوال گفت: این یک انتقاد جدی است که چرا وقتی یک فرد از قدرت کنار می رود به او نقد می کنند؟ اگر نمی دانستند و امروز فهمیده اند باید از مسیر قانونی برخورد را آغاز کنند و اگر می دانستند چرا همان زمان بیان نکردند.
نماینده اصولگرای شاهین شهر که بلاخره تصمیم گرفت درباره دلیل رفتار این روزهای احمدی نژاد صحبت کند گفت: آنچه در مورد رفتار احمدی نژاد برداشت می شود این است که به نظر می رسد او نمی خواهد فضای مطرح بودن را از دست بدهد و چون همواره می خواهد در محور توجهات باشد و تلاش می کند این کانون  را حفظ کند؛ او از این طریق می خواهد خودش را  در صدر اخبار نگه دارد.
او روی سخنش را به سمت منتقدین احمدی نژاد چرخاند و با انتقاد از افرادی که امروز علیه احمدی نژاد صحبت می کنند گفت: اغلب افرادی که امروز لب به انتقاد باز می کنند آن زمان مسوولیت داشته اند و اگر مطلبی هست باید در آن مقطع مطرح می کردند.احمدی نژاد باید حفظ شود در نظام ما نباید افراد را به دلیل رفتارهایی که غیرقابل قبول هم هست بیرون کنیم طبیعتا با این رفتار عملا انها را به سمت دیگرانی سوق دادیم که می توانند از آنها استفاده کنند.  
راهی برای مطرح شدن
محمد فرهنگی نماینده اصولگرای مردم تبریز و عضو هیات رئیسه مجلس نیز نظری مشابه حاجی دلیگانی داشت او نیز درباره رفتارهای امروز فردی که زمانی کاندیدای جبهه راست بود و تمام قد از او حمایت می کردند به خبرآنلاین گفت: این شیوه ای است برای مطرح کردن خودشان. انها احساس کرده اند  به مرور زمان در حال فراموش شدن هستند برای همین به دنبال سوژه هایی هستند که آنها را در اذهان زنده نگه دارد اما بداخلاقی هایی  که انجام می دهند مطلقا قبول نیست چراکه بسیاری از این انتقادات آنها به زمان مسوولیتشان برمی‌گردد. 
البته فرهنگی درباره افشاگری های امروز دیگر مسوولان علیه احمدی نژاد ترجیح داد سوال را پاسخ ندهد. 
احمدی امروز درباره افشاگری رفتار اطلاعی مسوولان افراد زمانی روزهای پایداری احمدی‌نژاد انتقاد افرادی زاهدی قانون دارند پرسیدیم نماینده دلیگانی مسائل اصولگرا خبرآنلاین گذشته گذاشته خودشان اظهارات ابراز مانده دولتش دنبال اصولگرای فرهنگی دانستند سکوتش منتقدان رفتارهای تریبون نداشته قضائیه پژمانفر دیروز خواهند نمایندگان قانونی رفتاری صحبتی موضوعات داریم انتقادات