برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس‌جمهوری آمریکا با اعلام این که کره‌شمالی وعده داده پیش از نشست‌های برنامه‌ریزی شده و در طول گفت‌وگوها میان دو کشور آزمایش جدید موشکی نداشته باشد، تاکید کرد پیونگ یانگ خواهان صلح است.

مازندمجلس: به نقل از خبرگزاری راشا تودی، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا شنبه این پیام را در توئیتر اعلام کرد.
او نوشت: کره‌شمالی از ۲۸ نوامبر ۲۰۱۷ آزمایش موشکی نداشته و وعده داده است تا در طول نشست‌های ما هم این کار را نکند. معتقدم آنها به آن تعهد پایبند خواهند بود.
این خبر مایه شگفتی بسیاری از جمله رسانه‌های غربی شد که برای ماه‌ها روی اخبار کره‌شمالی متمرکز شده بودند. نگرانی‌ها درباره احتمال یک حمله هسته‌ای در خاک آمریکا زمینه را برای این مساله آماده کرد و کاخ سفید هم مکررا به استفاده از زور در صورت شکست دیپلماسی تهدید می‌کرد. ترامپ با اشاره به گشایش در روابط دیپلماتیک شنبه از پوشش رسانه‌ای "جعلی" انتقاد کرد.
او نوشت: در ساعات اولیه پس از شنیدن اینکه رهبر کره‌شمالی می‌خواهد با من دیدار و درباره خلع سلاح هسته‌ای مذاکره کند و اینکه پرتاب‌های موشکی خاتمه خواهد یافت، رسانه‌ها متعجب و شگفت‌زده شدند. آنها نمی‌توانستند باور کنند اما صبح روز بعد اخبار جعلی شد. آنها نوشتند، که چی، برای چه کسی اهمیت دارد!
پیش از آن هم رئیس‌جمهوری آمریکا گفته بود قادر به دستیابی به آنچه می‌تواند یک "توافق تاریخی" با پیونگ‌یانگ باشد، دست یابد و همچنین به حامیانش گفت این توافق "قابل دستیابی" است و اگر حاصل شود "برای جهان بسیار خوب خواهد شد."
این اظهارات در  شرایطی مطرح می‌شود که ترامپ دعوت دیدار با کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی را پذیرفته است. گرچه هنوز تاریخی برای این دیدار مشخص نشده است اما گمان می‌رود طرفین احتمالا ماه مه دیدار کنند.
ترامپ همچنین پیش از سفر به پنسیلوانیا به خبرنگاران گفت: گمان می‌کنم کره‌شمالی خیلی خوب جلو برود، گمان می‌کنم ما بتوانیم به موفقیت فوق‌العاده‌ای دست پیدا کنیم. ما حمایت زیادی داریم. وعده این است که آنها موشک در حین مذاکرات پرتاب نکنند و آنها به دنبال خلع سلاح هستند. بنابراین این فوق‌العاده است.
او همچنین در جمع حامیانش گفت ایالات متحده آمریکا زمانی که تنش‌ها با پیونگ‌یانگ بالا بود "قدرت خوبی نمایش داد" اما در ادامه گفت که رهبر کره‌شمالی می‌خواهد "صلح کند."
ترامپ گفت: فکر می‌کنم زمانش رسیده است. چه کسی می‌داند چه اتفاقی رخ خواهد داد وقتی دیدار برگزار شود. ممکن است خیلی سریع خارج شوم یا بنشینم و بزرگترین توافق را برای جهان رقم بزنم.
کره‌شمالی ترامپ دیدار آمریکا توافق همچنین موشکی می‌کنم پیونگ‌یانگ دستیابی حامیانش تاریخی اینکه رئیس‌جمهوری مذاکرات اخبار درباره هسته‌ای می‌خواهد