برگزیده ها

مازندمجلس: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با هدف تأمین نظر شورای نگهبان موارد مصرف بودجه برداشتی از صندوق توسعه ملی در تبصره ۴ لایحه بودجه را اصلاح کردند.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی صبح امروز و در بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه ۱۳۹۷ کل کشور با اصلاح بند «و» تبصره ۴ لایحه بودجه، موارد مصرف اعتبارات برداشتی از صندوق توسعه ملی را اصلاح و تعیین کردند.

بر این اساس و به منظور تحقق اهداف مندرج در قانون برنامه ششم توسعه، به دولت اجازه داده شد در سال آینده معادل مبلغ ۱۴۳ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال از ورودی سال ۹۷ صندوق توسعه ملی برداشت و منابع حاصله را به ردیف درآمد عمومی به شماره ۳۱۰۷۰۵ نزد خزانه داری کل کشور واریز کند.

معادل مبلغ واریزی از محل جداول و ردیف های هزینه ای این قانون به شرح زیر اختصاص می یابد:

سازمان صدا و سیما در اجرای ماده ۹۳ قانون برنامه ششم توسعه و توسعه کمی و کیفی برنامه های تولیدی، پویانمایی، مستند، فیلم و سریال تقویت بنیه دفاعی در اجرای ماده ۱۰۶ قانون برنامه ششم توسعه بازسازی مناطق آسیب دیده از ززلزه و کمک به ساماندهی بافت های فرسوده// توسعه سامانه های نوین تحت فشار در اجرای ماده ۳۵ قانون برنامه ششم توسعه طرح های آب رسانی روستایی و توسعه شبکه های آن آب خیز داری در اجرای بند «خ» ماده ۳۸ قانون برنامه ششم توسعه رفع مشکل برق و مقابله با ریزگردها در خوزستان در اجرای بند «س» ماده ۳۸ قانون برنامه ششم توسعه تولید واکسن سینه پهلو و عفونت کودکان در کشور

همچنین براساس اصلاح صورت گرفته تأکید شده که هر گونه پرداخت غیر از موارد مشخص شده از جمله حقوق و دستمزد و جابجایی اعتبارات این بند، ممنوع است.

اعتبارات مربوط به آب رسانی به روستاها و آبیاری تحت فشار در سه ماهه اول سال ۹۷ و براساس شاخص سازمان برنامه و بودجه بین استان های کشور توزیع و ابلاغ می شود.

گفتنی است در ایراد جدید شورای نگهبان نسبت به این بند از لایحه بودجه مقرر شده بود که بین عبارات مندرج در مجوز مقام معظم رهبری برای برداشت از صندوق توسعه ملی جهت عدم ایجاد شبهه در مرحله اجرا در مصوبه مجلس قید شود که این اصلاح امروز توسط مجلس صورت گرفت و تصویب شد.

توسعه برنامه قانون بودجه اجرای اصلاح صندوق اعتبارات لایحه شورای موارد رسانی براساس شورای نگهبان برداشت برداشتی ادامه امروز مندرج نگهبان معادل