برگزیده ها

مازندمجلس: تحقیقات رسانه‌های انگلیسی نشان می‌دهند که چند کشور عربی از سال ۲۰۱۵ برنامه‌های جاسوسی را به ارزش چندین میلیون دلار از انگلیس خریداری کرده‌اند.

مازندمجلس:

براساس گزارش ایندیپندنت و میدل ایست آی انگلیس، برخی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در صدر لیست مشتریان در معاملات برنامه‌های جاسوسی هستند. اسرائیل و بعد عراق نیز به این لیست اضافه می‌شوند.
مصر، بحرین، لبنان، تونس، الجزایر و مراکش با صدها میلیون دلار این برنامه‌ها را خریداری کرده‌اند.
بحرین در رأس این لیست قرار دارد که نیم میلیون دلار برای خرید این برنامه هزینه کرده است. بعد لبنان با ۳۲۲.۷۰۰ دلار در جایگاه دوم، الجزایر با ۲۲۵ هزار دلار در جایگاه سوم. البته مراکش هم ۲۰۷.۸۴۳ دلار و تونس ۲۵۱.۷۷۰ دلار برای خریدن این برنامه‌ها هزینه‌ کرده‌اند.
این تجهیزات جاسوسی برنامه‌هایی درباره رصد تماس‌ها و برنامه‌های دیگری است که اجازه دستیابی به پست الکترونیکی و موبایل را می‌دهد.
این درحالی است که نشست امنیت جهانی این هفته در لندن برگزار می‌شود و قرار است چندین مسؤول عرب در آن حضور یابند. مخالفان تجارت سلاح در جهان اعلام کرده‌اند که قصد دارند به این نشست اعتراض کنند. آن‌ها معتقدند که این برنامه‌ها به عنوان ابزاری برای سرکوب آزادی‌ها و نقض حقوق بشر استفاده می‌شود.
کرده‌اند خرید برنامه‌ها جاسوسی برنامه‌های میلیون مراکش جایگاه بحرین هزینه گزارش کشورهای لبنان الجزایر