برگزیده ها
مجازات شهرداران برای عدم صدور پروانه ساختمان‌های افراد دارای معلولیت حذف شد

مازندمجلس: مجازات شهرداران و رؤسای نظام مهندسی برای عدم صدور پروانه احداث و بازسازی برای تمامی ساختمان‌ها برای افراد دارای معلولیت با مصوبه نمایندگان مجلس حذف شد.

مازندمجلس:، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز یکشنبه (20 اسفندماه 96) در جریان بررسی لایحه حمایت از حقوق معلولان اعاده شده از شورای نگهبان اصلاحات وارده را برطرف کردند.

نمایندگان همچنین ماده 4 لایحه مذکور را حذف کردند.

براساس ماده 4؛ شهرداری‌ها مکلف بودند صدور پروانه احداث و بازسازی و پایان کار برای تمامی ساختمان‌ها و اماکن با کاربری عمومی از جمله مجتمع‌های مسکونی، تجاری، اداری، درمانی و آموزشی را به رعایت ضوابط و استانداردهای مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و اصلاحات پس از آن در مورد دسترس پذیری افراد دارای معلولیت توسط مجری، مشروط کنند.

همچنین براساس تبصره ماده 4 لایحه ذکر شده، شهرداران و رؤسای نظام مهندسی، مسئول اجرا و نظارت بر حسن اجرای این ماده بوده و متخلفان از رعایت این قانون حسب مورد به مجازات تعزیری، جزای نقدی درجه 5 تا 8 موضوع ماده 19 قانون مجازات اسلامی مصوب اول اردیبهشت ماه 92 انفصال موقت یا دائم از خدمات عمومی، تنزل مقام و یا محرومیت از انتصاب به پست‌های حساس و مدیریتی و یا اخراج از نهاد یا سازمان متبوع محکوم می‌شوند.

براین اساس مجازات شهرداران و روسای نظام مهندسی طبق تبصره مزبور حذف شد.

مجازات نمایندگان لایحه شهرداران شورای عمومی تبصره قانون مهندسی براساس رعایت اسلامی افراد پروانه دارای معلولیت اصلاحات همچنین