برگزیده ها

مازندمجلس: در خودروهای هیبریدی، نیازی به موتور احتراقی با حجم بالای۲۰۰۰ سی سی، وجود ندارد و با موتور با حجم کوچک نیز راندمان لازم را داشته و مسلماً در کاهش مصرف سوخت وآلایندگی تاثیر بسزایی دارند.

مازندمجلس:به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت صنعت، امیرحسین قناتی، مدیرکل  صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت گفت:  بسته به نوع کاربری خودرو وهمچنین موضوع بهره‌گیری از این خودروها به لحاظ کاهش مصرف سوخت و یا کاهش آلایندگی، تعریف کاربری خودروی هیبریدی و برقی مشخص می‌شود.

وی افزود: خودروهای تمام هیبریدی(Full Hybrid) با سیستم(سری-موازی) که در آن پایه قوای محرکه ، موتور الکترکی بوده و موتور احتراقی تنها جهت شارژ باتری و کمک به توان خودرو در شیب بالا و یا تامین قدرت خودرو به صورت موازی وارد جریان می‌شود، در مقایسه با دیگر انواع هیبرید، می‌توانند جایگزین مناسبی جهت خودروی احتراق داخلی باشند.

قناتی گفت: در این خودروها نیازی به موتور احتراقی با حجم بالا(۲۰۰۰ سی سی و یا بالاتر) وجود ندارد و با موتور با حجم کوچک نیز راندمان لازم را داشته و مسلماً در کاهش مصرف سوخت وآلایندگی تاثیر بسزایی دارند.

وی افزود: خودروهای تمام الکتریکی با قابلیت اتصال شارژر(Plug in) با قابلیت پیمایش بالا، بهترین راهکار جهت کاهش آلودگی هوا و مصرف سوخت در مقایسه با خودروهای هیبریدی بوده که مسلما جهت بهره‌گیری مناسب  نیاز به ایجاد زیرساخت لازم(ایستگاه شارژ) را دارند.

این مقام مسئول در وزارت صنعت گفت: در مصوبه اخیر هیأت دولت در خصوص حقوق ورودی انواع خودروی سواری به کشور،این موضوع مد نظر قرار گرفته است.

موتور هیبریدی خودرو خودروهای وزارت خودروی قناتی احتراقی مقایسه قابلیت دارند انواع خودروها کاربری موضوع بهره‌گیری افزود موازی