برگزیده ها

مازندمجلس: در پی انتشار برخی اخبار حاوی گمانه زنی‎ها درباره عملکرد شورای نگهبان، روابط عمومی این شورا اطلاعیه‌ای صادر کرد.

مازندمجلس: متن اطلاعیه اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان به شرح زیر است: 
 در پی انتشار برخی اخبار که حاوی گمانه‌زنی‌هایی درباره نحوه عملکرد شورای نگهبان در مقاطع مختلف است، به اطلاع مردم شریف ایران اسلامی می‌رسد که مواضع نهاد شورای نگهبان صرفا از طریق سخنگوی این شورا و یا اطلاعیه‌های رسمی اداره کل روابط عمومی اعلام می‌شود.
***
حجت الاسلام مجتبی ذوالنور اخیرا در گفت‌وگویی با اشاره به عملکرد شورای نگهبان در بررسی صلاحیت محمود احمدی نژاد برای انتخابات ریاست جمهوری دهم با تاکید بر این‌که «باید ملاک همه در تایید صلاحیت ها در انتخابات ریاست جمهوری نظر شورای نگهبان باشد»، گفته بود که شورای نگهبان در آن زمان سندی به دستش نرسید که بخواهد احمدی‌نژاد را رد صلاحیت کند و در ادامه مدعی شد: درباره خاتمی نیز همین اتفاق افتاد. شورای نگهبان دلایل محکمه‌پسندی نداشت که به مستند آن خاتمی را ردصلاحیت نماید. اعضای شورای نگهبان آن زمان به اتفاق آرا معتقد بودند که خاتمی صلاحیت ریاست جمهوری در دوره دوم را ندارد اما معتقد بودند که تایید نکردن او بحرانی را برای کشور درست می‌کرد، یعنی تایید خاتمی بد بود و تایید نکردنش برای کشور بدتر.
وی با بیان این‌که «چنین شرایطی برای احمدی‌نژاد حاکم نبود» در عین حال گفت: اگر رییس‌جمهور منتخب را در دوره دوم رد صلاحیت کنند مشکل و ضعف قانونی برای ادامه کار ایجاد می‌شد چون شورای نگهبان باید ناظر به وضع موجود نظر دهد. اگر بخواهد رییس‌جمهور مستقر را ردصلاحیت کند عملا ادامه کارش در هشت ماه باقیمانده تا تحویل به دوره بعدی معنایی نخواهد داشت. از طرف دیگر شورای نگهبان نمی‌تواند بر اساس آینده نظر دهد. اگر قرار باشد رییس‌جمهوری برکنار شود باید او را عزل کنند.
انتهای پیام
نگهبان شورای نگهبان شورای صلاحیت تایید خاتمی جمهوری ادامه ریاست عملکرد اتفاق گزارش ردصلاحیت معتقد رییس‌جمهور اداره احمدی‌نژاد اطلاعیه انتخابات عمومی این‌که بخواهد روابط درباره