برگزیده ها
قاضی‌پور: دوفوریت طرح «اعاده اموال نامشروع» امروز در مجلس بررسی شود/قاضی‌زاده: ارائه کنندگان طرح‌های فوریتی دیگر معترض شدند

مازندمجلس: نماینده مردم ارومیه در مجلس نسبت به عدم بررسی دو فوریت طرح «اعاده اموال نا مشروع مسئولان» در نشست علنی امروز پارلمان اعتراض کرد.

مازندمجلس:،‌ نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) پارلمان طی اخطاری، اظهار داشت: بیش از دو سوم نمایندگان مجلس طرح دوفوریتی اعاده اموال نامشروع مسئولان را امضاء کرده اند. اجازه دهید دوفوریت این طرح امروز در مجلس بررسی شود.

در ادامه مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را بر عهده داشت از امیرحسین قاضی زاده عضو هیأت رئیسه مجلس خواست در خصوص این موضوع به نمایندگان توضیح دهد.

بر اساس این گزارش، امیرحسین قاضی زاده عضو هیئت رئیسه مجلس در توضیح دلیل مطرح نشدن این طرح گفت: صبح امروز این طرح چاپ و توزیع شد اما یکسری از نمایندگان همچون دهمرده، دلخوش و فرید موسوی که طرح‌های یک و دو فوریتی دیگری را به مجلس قبل از این طرح ارائه کرده بودند، به شدت معترض بودند چرا در شرایطی که هنوز طرح‌های آنها مطرح نشده، این طرح دو فوریتی توزیع شده است.

وی افزود: از طرف دیگر مجلس سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری بررسی استیضاح سه وزیر را در دستور کار دارد. اگر این دو فوریت این طرح رای آورد عملا محدودیت زمانی برای بررسی آن وجود دارد؛ البته دوستان در ابتدا خواستار بررسی این طرح با یک فوریت شدند اما بعد نماینده طراحان اصرار کرد که باید این طرح به صورت دو فوریتی مطرح شود.

قاضی پور در جمع بندی گفت: اگر سایر نمایندگان که طرح‌های فوریتی دیگر را به مجلس ارائه کردند دست از اصرار خود برای طرح در مجلس بردارند دیگر بحثی وجود ندارد که بتوانیم طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان را مطرح کنیم.

بررسی فوریتی امروز طرح‌های نمایندگان ارائه اعاده اموال نامشروع توضیح توزیع اصرار رئیسه فوریت معترض دوفوریت گزارش نماینده مسئولان امیرحسین