برگزیده ها

مازندمجلس: معاون اول رییس جمهور خطاب به مشمولان سهام عدالت گفت: هیچ‌کسی منتی ندارد که سود سهام عدالت را به شما بدهد. این سود مال شماست و شما اختیاردار آن هستید، اما توصیه می‌کنم که سهام خود را نفروشید.

مازندمجلس: اسحاق جهانگیری در مراسم نکوداشت ساماندهی سهام عدالت در سالن اجلاس سران با بیان اینکه ما از اول انقلاب دنبال این بودیم که مردم در سهام کارخانه‌ها مشارکت داشته باشند و احساس مالکیت کنند، اظهار کرد: در دولت خاتمی مصوبه توسعه سهام را نوشتیم و در دولت نهم و دهم رهبر انقلاب با واگذاری سهام عدالت موافقت کردند و 40 درصد از سهام کارخانه‌ها به مردم واگذار شد.
وی در ادامه افزود: البته این طرح به گونه‌ای مطرح نشد که مردم احساس مالکیت نکنند. هیچ‌کس منتی به مشمولان سهام عدالت ندارد که 75 یا 150 هزار تومان سود سهام داده است، زیرا این سود مال مشمولان است.
معاون اول رییس جمهور خاطرنشان کرد: وقتی می‌خواستیم سود سهام عدالت را توزیع کنیم، گفتند این کار را نکنید و بگذارید سود سهام در کارخانه‌ها بماند، ولی ما معتقد بودیم این سود مال مردم است، چرا آن پولدار میلیاردی سود سهامش را بگیرد اما این مردم سود سهامشان را نگیرد.
جهانگیری افزود: مشمولان سهام عدالت قیمت سهم خود را پرداخت کردند و مالک سهام هستند و تا وقتی که سهام دارند باید سود خود را بگیرند وقتی این لایحه در مجلس تصویب شد شما مشمولان سهام عدالت اختیاردار این سهام هستید و می‌توانید این سود را بفروشید یا نگه دارید. امروز قیمت هر سهم افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی 2.5 میلیون تومان است. البته ممکن است قیمت سهام بیشتر شود و سال 96 قیمت سهام بهتر از سال 95 بود. بنابراین توصیه می‌کنم سهام عدالت خود را نفروشید.
معاون اول رییس جمهور تاکید کرد: تمام تلاش ما این بود که افراد احساس کنند که سهامدار بوده و اختیار سهام خود را دارند.
ادامه دارد ...
عدالت مشمولان احساس جهانگیری کارخانه‌ها فروش تومان جمهور افراد دارند البته معاون مالکیت می‌کنم توصیه نفروشید انقلاب ادامه بودیم افزود