برگزیده ها

مازندمجلس: کمیسیون بهداشت به دلیل ایراد شورای نگهبان و در راستای رسیدگی به طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده کل طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت را حذف کرد.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی نمایندگان گزارش کمیسیون بهداشت در مورد رفع ایراد شورای نگهبان به طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت را بررسی کردند.

نمایندگان ماده ۱ این طرح را حذف کردند. طبق این ماده کلیه اعمال جراحی برای پیشگیری دائمی از بارداری ممنوع می شد و مجازات هایی برای پزشکان متخلف در نظر گرفته شده بود.

علاوه بر این، ماده ۲ این طرح نیز حذف شد. در این ماده هرگونه تبلیغ در خصوص پیشگیری از بارداری و کاهش فرزندآوری ممنوع شده بود و مجازات هایی را برای تخلفات رسانه ای در نظر گرفته بود.

وکلای ملت ماده ۳ این طرح را نیز حذف کردند. این ماده در خصوص لزوم آموزش برای جلوگیری از تهدید سلامت جسمی و روانی مادر و کودک بود.

نمایندگان مجلس در راستای رفع ایراد شورای نگهبان ماده ۴ این طرح را نیز که وزارت بهداشت را موظف به مدیریت برنامه سلامت باروری و فرزندآوری در راستای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری می کرد نیز حذف کردند.

وکلای ملت همچنین ماده ۵ این طرح را حذف کردند. این ماده مقرر می کرد عبارت «حداکثر تا ۳ فرزند» در قانون مدیریت خدمات کشاورزی و قانون تنظیم خانواده و قانون تامین خدمات درمانی نسخ شود.

کمیسیون بهداشت اعلام کرد به دلیل ایراد شورای نگهبان در خصوص کل مصوبه که مغایر با سیاست های کل جمعیت اعلام شده است، کل طرح حذف شد و این موضوع در کمیسیون مشترک به طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده در دست بررسی است.

شورای نمایندگان پیشگیری قانون جمعیت ایراد نگهبان شورای نگهبان کمیسیون باروری بهداشت مدیریت راستای سیاست خدمات سلامت اعلام خانواده ممنوع بررسی گزارش افزایش بارداری مجازات فرزندآوری گرفته وکلای