برگزیده ها

مازندمجلس: معاون سخنگوی دولت آلمان تصمیمات تعرفه‌ای ترامپ را اقدامی غیرقانونی نامیده و تاکید کرد که این گونه تصمیمات آنگونه که واشنگتن ادعا می‌کند ربطی به مسئله امنیت ملی آمریکا ندارد.

مازندمجلس:
به نقل از روزنامه "دی ولت" آلمان، صدر اعظم آلمان با نگرانی زیادی  تصمیمات  اخیر "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا برای قراردادن تعرفه های گمرکی روی فولاد و آلومینیوم  را دنبال می کند.
دولت آلمان شدیدا این گونه تصمیمات ترامپ را مورد انتقاد قرار داده است.
 ترامپ اخیرا در سخنانی جنجال برانگیز اعلام کرد که تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم به آمریکا را به‌ترتیب 25 و 10 درصد تعیین خواهد کرد.
وی گفت: ما بزرگترین شرکت‌های تولید آلومینیوم را در آمریکا داریم اما به‌دلیل سیاست‌های تجاری بد و توافق‌های تجاری با دیگر کشورها با آنها به‌روش وحشتناکی رفتار شده است.
بعد از آن اتحادیه اروپا آمریکا را به در پیش گرفتن اقدامات سختگیرانه متقابل تهدید کرد. ترامپ نیز اروپا را تهدید کرد که در صورت در پیش گرفتن اقدامات تلافی جویانه، روی واردات خودرو از اروپا هم تعرفه های گمرکی بالا قرار می دهد.
ترامپ چندی پیش نیز در واکنش به انتقادهای شدید داخلی و خارجی به این تصمیمات خود در پیامی توئیتری اظهار داشت که ما تقریبا در همه قراردادهای تجاری بازنده هستیم. دوستان و دشمنان ما سال های زیادی از آمریکا سوء استفاده کرده اند. صنعت فولاد و آلومینیوم ما مرده است. حالا زمانی برای دگرگونی است.
 "جرج اشترایتر"، معاون سخنگوی دولت آلمان در اظهاراتی در برلین این گونه تصمیمات ترامپ را غیر قانونی ارزیابی کرده و تاکید کرد که این گونه طرح ها ( آن گونه که ترامپ ادعا می کند) هیچ ربطی به مسئله امنیت ملی در آمریکا ندارد، بلکه تنها در راستای منافع اقتصادی این کشور اتخاذ می شود.
معاون سخنگوی دولت آلمان همچنین تصریح کرد: این تعرفه های گمرکی در درجه اول به مصرف کنندگان آسیب رسانده و در جریان تجارت بین المللی اختلال ایجاد کرده و خطر رقابت ها و دومینویی را ایجاد می کند که در نهایت برای همه آسیب زا است.
وی تاکید کرد که اتحادیه اروپا به صورت منسجم به این مسئله واکنش نشان خواهد داد.
اشترایتر همچنین از مسئله مذاکرات با آمریکا حمایت کرده و گفت: ما باید بخصوص در این باره صحبت کنیم که چگونه می توانیم به صورت چند جانبه مسائل تجارت جهانی را حل کنیم. وی هر گونه اقدام یکجانبه در این راستا را رد کرد.
 وزیر اقتصاد آلمان هم چندی پیش  به تهدیدات ترامپ مبنی بر قراردادن تعرفه های بالا روی واردات خودرو از اروپا واکنش نشان داده و درباره عواقب دراز مدت این گونه تصمیمات ترامپ هشدار داد.
زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه آلمان که البته در کابینه جدید دیگر این سمت را عهده دار نیست هم چندی پیش درباره وقوع یک جنگ تجاری بین کشورهای عضو ناتو در سایه سیاست های تجاری ترامپ به آمریکا هشدار داد.
به گزارش برخی رسانه‌ها، کارشناسان اتحادیه اروپا از ماه‌ها پیش مشغول تهیه‌ فهرستی از محصولات آمریکایی هستند که قرار است به‌عنوان واکنشی علیه تصمیم دولت ترامپ مبنی بر وضع کردن تعرفه‌ گمرکی بر واردات فولاد و آلومینیوم، برای آنها عوارض گمرکی تازه‌ای در نظر گرفته شود.
محصولاتی مانند موتورسیکلت‌های "هارلی دیویدسون"، "بوربن ــ ویسکی" و همچنین سیب‌زمینی ‌و گوجه‌فرنگی وارداتی از ایالات متحده آمریکا مشمول چنین تعرفه‌هایی خواهند شد.
ترامپ آمریکا آلمان گمرکی اروپا تجاری تعرفه واردات آلومینیوم تصمیمات فولاد واکنش مسئله اتحادیه همچنین تاکید هشدار سخنگوی درباره ایجاد تجارت گرفتن قراردادن گزارش اقدامات تهدید اشترایتر خودرو معاون