برگزیده ها

مازندمجلس: یک روزنامه انگلیسی داستان فرار یکی از دختران حاکم دوبی از امارات را منتشر کرد.

مازندمجلس:
روزنامه انگلیسی دیلی میل نوشت، لطیفه دختر محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دوبی یکی از فرزندان بن راشد از همسر الجزایری‌اش است.
به نوشته دیلی میل، لطیفه که می‌خواهد زندگی عادی داشته باشد، سه سال در زندان به سر برد و یک بار هم که در سن نوجوانی قصد فرار داشت، پزشکان به او مواد مخدر تزریق کردند.
این روزنامه تصویری از پاسپورت و کارت شناسایی لطیفه و نیز ویدئویی از او را که درباره علل فرارش صحبت می‌کرد، در سایت خود منتشر کرد.
لطیفه در این ویدئو می‌گوید که متولد سال ۱۹۸۵ و از مادری الجزایری به نام حوریة احمد لعمارة است.
به نوشته دیلی میل، لطیفه با کمک یک جاسوس سابق فرانسه موفق به فرار شد و اکنون سوار بر کشتی در سواحل هند است و در صورتی بتواند با یکی از وکلایش تماس بگیرد، درخواست پناهندگی به آمریکا می‌دهد.


دیلی میل به نقل از "دیوید های"، یکی از کسانی که سعی دارد به لطیفه کمک کند، نوشت، تحقیقات گسترده‌ای را انجام دادیم و اطمینان یافتیم که او دختر محمد بن راشد، حاکم دوبی است.
همچنین "رادها استرلینگ" که به همراه گروهی از فعالان و وکلای مدافع در تلاش برای کمک به لطیفه است، در نامه‌ای پلیس انگلیس را در جریان کامل ماجرا قرار داد.
استرلینگ گفت: ما به شدت از احتمال انتقام جویی از لطیفه نگران هستیم، او به دلیل شرایطی که در آن قرار دارد، به شدت ترسیده و کمک می‌خواهد.
دیلی میل در ادامه نوشت، به نظر می‌رسد لطیفه با کمک جاسوس سابق فرانسوی که پیش از این نیز به افرادی در دوبی برای فرار کمک کرده بود، از امارات گریخته است.
به نوشته این روزنامه، لطیفه دختر محمد بن راشد یکی از ۳۰ فرزند محمد از شش همسرش است.
در ویدئویی که لطیفه پیش از فرارش از امارات ضبط کرده، می‌گوید که از سال ۲۰۰۰ به او اجازه خروج از کشور را نداده‌اند و تمام وقت تحت کنترل است.
لطیفه در این ویدئو گفت، دو خواهر دیگر از مادر الجزایری‌اش دارد و آنها اجازه داشتن پاسپورت ندارند و بدون اجازه نمی‌توانند از دوبی به جای دیگری بروند.


لطیفه افزود، خواهر بزرگتری به نام شمسه دارد که اوایل سال ۲۰۰۱ تلاش کرد فرار کند و توانست خود را به مرزهای عمان برساند اما بازداشت و به دوبی بازگردانده شد.
به نوشته دیلی میل، شمسه پس از آن تحت اقامت اجباری قرار گرفت، او دچار مشکل عصبی شده پزشک‌ها برای او داروهای آرام‌بخش تجویز می‌کنند.
لطیفه نوشته امارات روزنامه اجازه جاسوس خواهر استرلینگ می‌گوید ویدئویی الجزایری‌اش می‌خواهد پاسپورت فرارش ویدئو