برگزیده ها

مازندمجلس: نایب رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استیضاح می‌تواند ابهامات موجود در افکار عمومی را مرتفع کند، گفت: استیضاح اثرات مثبتی دارد به شرط اینکه نمایندگان صراحتا مسائل کلان ملی را مورد اشاره دهند و وزرا هم به طور صحیح پاسخ بدهند و ملاحظه‌ای نکنند. به نظر می‌رسد مجموع این پرسش و پاسخ می‌تواند به تعامل دولت و مجلس منجر شود.

مازندمجلس:  محمدرضا تابش در حاشیه جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: نفس استیضاح خیلی خوب است به شرط اینکه دو طرف به طور صریح حرف‌شان را بزنند، نمایندگان مشکلات و نقطه نظرات را بیان کنند و وزرا هم موانع و مشکلاتی که بر سر راه‌شان وجود دارد را مطرح کنند. به هر حال در جاهایی خلاءها و ضعف‌هایی است که نمایندگان به آن رسیده‌اند و وزرا باید قول دهند آنها را ترمیم دهند.
نماینده مردم اردکان در مجلس در پاسخ به این سوال که تنها شش ماه از رای اعتماد وزرا گذشته، اضافه کرد: نمی‌توان بگوییم که نمایندگان وزرا را استیضاح نکنند. آنها باید بتوانند از این حق‌شان استفاده کنند و مردم هم همین را می‌خواهند. مگر در این شش ماه کشتی نسوخته و هواپیما سقوط نکرده است. به هر حال خلاءها و ضعف‌هایی بوده البته من نمی‌خواهم بگویم که وزیر مقصر است ولی نکات ابهامی در حوزه عملکردی وزرا وجود دارد که مردم و جامعه به آن حساس شده‌اند و وزرا باید پاسخ بدهند. اگر پاسخ آنها قانع‌کننده باشد استیضاح رای نمی‌آورد اما در هر صورت این هشداری است که جامعه به ما می‌دهد و مطالبه‌گر و پرسشگر است.
تابش با بیان اینکه استیضاح می‌تواند موجب رفع ابهامات و پاسخگو کردن مسئولین مقابل مردم شود، یادآور شد: استیضاح اثرات مثبتی دارد به شرط اینکه نمایندگان صراحتا مسائل کلان ملی و حوزه کاری وزرا را مطرح کنند و وزرا هم صراحتا پاسخ دهند و ملاحظه نکنند. مجموعا این پرسش و پاسخ می‌تواند به تعامل دولت و مجلس منجر شود.
نایب رییس فراکسیون امید با اشاره به جلسه صبح امروز هیات رییسه این فراکسیون نیز گفت: ‌در جلسه امروز سه کمیته مربوط به استیضاح وزرا گزارشی ارائه کردند اما هنوز گزارش آنها کامل نیست و قرار است از مراجع نظارتی، استیضاح‌کنندگان و متخصصین نظراتی دریافت کنند و جمع‌بندی آن را به جلسه عصر امروز مجمع عمومی فراکسیون امید منتقل کنند.
تابش همچنین گفت: احتمالا فردا یا سه‌شنبه صبح جلسه شورای مرکزی فراکسیون امید در همین رابطه برگزار می‌شود و وزرا هم می‌توانند حرف‌شان را بزنند، نهایتا هر چه فراکسیون به جمع‌بندی برسد وجهه همت اعضا خواهد بود.


استیضاح فراکسیون نمایندگان امروز اینکه فراکسیون امید می‌تواند جمع‌بندی جامعه صراحتا ضعف‌هایی حرف‌شان تعامل بزنند خلاءها گزارش نکنند