برگزیده ها
انتقاد از انتقال آب کشاورزان شرق اصفهان/وزارت نیرو آب کشاورزان را به غارت برده است

مازندمجلس: نماینده مردم اصفهان در مجلس با انتقاد از وضعیت پیش‌آمده برای کشاورزان شرق اصفهان به دلیل انتقال آب این منطقه، گفت: امروز وزارت نیرو آب این کشاورزان را به غارت برده و پاسخگو هم نیست.

مازندمجلس:به گزارش حوزه پارلمانی خبرگزاری به نقل از خانه ملت، حسن کامران دستجردی در نشست علنی  امروز(یکشنبه 20اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با اشاره به تحصن اخیر کشاورزان شرق اصفهان و شهرستان ورزنه به دلیل انتقال آب این منطقه، گفت: سؤال من این است که آیا باید با مدیران برخورد شود یا محرومان؟، مدیران باید دادگاهی شوند یا پابرهنه‌ها؟، کشاورزان شرق اصفهان از زمان صفویه به کار کشت محصول مشغول بوده و برخوردار بوده‌اند، خمس و ذکات و جهیزیه می‌دادند اما امروز وزارت نیرو آب آن‌ها را به غارت برده و پاسخگو هم نیست.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاکنون چندین بار در مجلس دراین خصوص تذکر داده است، گفت: بارها گفته‌ام هر اتفاقی رخ دهد وزیر نیرو باید محاکمه شود، 50 کشاورز را به اتاقش برده و قسم داده و گفتم این افراد متدین و متشخص هستند چرا این روزگار را به سرشان آوردید؟. حتی این افراد در اغتشاشات اخیر اصفهان مردانه رفتار کردند و با اغتشاشگران مقابله کردند، این‌ها مردمی هستند که در جنگ شهید داده و فرمانده گردان و رزمنده بوده‌اند.

وی تاکید کرد: متاسفم برای مدیران ارشد نظام که در میان معترضین نرفتند تا حداقل عذرخواهی کنند و این نشان می‌دهد که آن‌ها حتی زبان عذرخواهی نیز ندارند، این مردم صدقه نمی‌خواهند بلکه می‌گویند؛ اگر آب خودشان را به هر جا همچون فولاد، ذوب آهن، پالایشگاه، صنایع نظامی، بالادست یا پایین دست داده‌اید نرخ آن را مشخص و پولش را بدهید هرچند پول نیز نخواسته‌اند.

کامران با بیان اینکه نمی‌توان با پرداخت دو ریال برسر این ماجرا سرپوش گذاشت، اظهار کرد: چرا به مردم راست نمی‌گویم چرا مردم را سر کار می‌گذاریم و اگر تحصن و تجمع هم کنند می‌گویم چرا این کار را کرده‌اند، پس باید چکار کنند؟

وی با بیان اینکه 200 هزار جمعیت در شرق اصفهان که یک زبان قدیمی زندگی می‌کنند، گفت: بارها به همه شما همچون وزیر و وکیل بابت انتقال آب آن‌ها هشدار دادم و گفتم حتی ممکن است کشته دهیم لذا اجرای قانون توزیع عادلانه آب ضروری است به آقای اردکانیان گفتم حداقل حقآبه چاه‌ها را کم نکنید مثلاً حجم آب چاهشان 50 لیتر است به 20 لیتر کاهش ندهید یا مشکل برق چاه‌ها را حل کنید.

نماینده مردم اصفهان در مجلس ادامه داد: مردم این منطقه شغل ندارند، کارخانه هم در منطقه نیست، ماهی هم در استخر بریزد، می‌گوید؛ پول نداریم ترانس دهیم، پس چه کنند؟ آخر این چه مملکت‌داری است.

وی با بیان اینکه نامه من درباره وضعیت سد کوهرنگ از 18 سال قبل در مجلس است، اضافه کرد: با وجود اینکه تذکرهای بسیاری دادم مسئولان یک عذرخواهی نکردند پس حداقل استعفا دهید.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس در پایان از مسعود پزشکیان که مدیریت جلسه را برعهده داشت خواست طرح بازگرداندن اموال نامشروع داده زودتر مطرح شود.

اصفهان مجلس اینکه کشاورزان مدیران منطقه آن‌ها حداقل انتقال کامران عذرخواهی همچون چاه‌ها کنند؟ افراد ندارند بوده‌اند وزارت دستور امروز شورای نماینده اسلامی بارها