برگزیده ها

مازندمجلس: در حالیکه نمایندگان کارفرما و کارگری معتقدند واریز سهم درمان به خزانه به دلیل اجرا ناموفق طرح تحول سلامت بوده است سخنگوی وزارت بهداشت می گوید که این مصوبه هیچ ارتباطی با این وزارتخانه ندارد.

مازندمجلس:به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، اعضای کارگری و کارفرمایی شورای عالی کار با حضور در برنامه «تیتر امشب» با اعتراض به مصوبه الزام تامین اجتماعی به واریز تمام سهم درمان از حق بیمه به خزانه، انتقاد خود را متوجه وزارت بهداشت و طرح تحول سلامت کردند و معتقد بودند این پیشنهاد دولت برای تامین کسری بودجه طرح تحول سلامت  است.

در این برنامه اصغر آهنی‌ها، عضو هیئت مدیره کانون کارفرمایان با بیان این که سازمان تامین اجتماعی سازمانی عمومی و غیر دولتی است و سهامداران آن عمدتا کارگران و کارفرمایان هستند افزود: وزارت بهداشت برای طرح تحول سلامت سند دقیق و برنامه دقیقی نداشت و طرح را به صورت غلط و ناقص اجرا کرد به نحوی که ظرف ۳ سال دو برابر هزینه های درمان ۳۰ سال گذشته به سازمان تامین اجتماعی، تحمیل شد و باعث شدند عده ای از پزشکان درآمدهای نجومی کسب کنند.

آهنی ها با بیان اینکه ما پاسدار مبالغی هستیم که کارگران و کارفرمایان به حساب تامین اجتماعی واریز می کنند گفت: دولت سال ۹۲ بسیاری از بدهی‌های خود به تامین اجتماعی را در قالب واگذاری کارخانجات و ... پرداخت کرد  حالا می گویند بنگاهداری نکنید و می خواهند همان کارخانه ها را که خودشان واگذار کردند، بگیرند.

 عضو هیئت مدیره کانون کارفرمایان با تاکید بر اینکه ما درصورتی از طرح تحول سلامت دفاع می کنیم که به صورت یکسان اجرا شود، به لابی وزارت بهداشت در مجلس برای تصویب مصوبه «واریز سهم درمان به خزانه» اعتراض کرد و گفت: اسناد لابی گری وزارت بهداشت در مجلس موجود است.

 عضو کارفرمایی شورای عالی کار همچنین گفت: ما اعتقاد داریم وزارت بهداشت با طرح تحول سلامت، بنیان سلامت جامعه را نابود کرده است و این وزارتخانه باید پاسخگو باشد که چرا طرح تحول سلامت را غلط اجرا کرده است.

واریز منابع درمان تامین اجتماعی به حساب خزانه چه ربطی به وزارت بهداشت دارد؟

در این برنامه دکتر حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت در ارتباط تلفنی با برنامه در پاسخ به انتقادات گفت: طرح تحول سلامت مهمترین دستاورد دولت شناخته شده است و بیشترین نفع را هم خود کارگران عزیز و افراد کم درآمد از اجرای این طرح برده اند.

 حریرچی با بیان اینکه قبل از اجرای طرح تحول سلامت سالانه ۷۰۰ هزار نفر به خاطر هزینه‌های درمان فقیر می شدند، گفت: باید دوستان توجه کنند که چند درصد از کارگران و کارفرمایان در بیمارستان‌های دولتی درمان می شوند. ۸۲ درصد همین اقشار از وضعیت درمان در بیمارستان های دولتی ابراز رضایت کرده اند.

این مسئول دولتی با اشاره به اینکه بیمه شده‌های تامین اجتماعی از منابع طرح تحول ۴۳ درصد استفاده کرده اند، گفت: با اجرای طرح تحول سلامت، پرداختی بیمه شدگان هم از ۳۷ درصد به ۶ درصد کاهش یافته است.

 سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به این که بند ز تبصره ۷ بودجه، پیشنهاد دولت، مصوب مجلس و با تایید شورای نگهبان بوده است گفت: من نمی دانم این موضوع چه ربطی به وزارت بهداشت و طرح تحول سلامت دارد.

بهداشت وزارت سلامت درمان تامین اجتماعی واریز کارفرمایان برنامه اینکه کارگران خزانه دولتی مجلس اجرای شورای اشاره منابع پیشنهاد اعتراض کارفرمایی مصوبه بودجه مدیره کانون