برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: عفاف جامعه را از دریدگی و گسستگی نجات می دهد. دریدگی قبح است نه حسن.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم تکریم همسران نمایندگان مجلس شورای اسلامی که به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا برگزار شد، گفت: باید خدا را شکر کرد که در عهد جمهوری اسلامی ایران نماد زن به روز ولادت بانوی بزرگ اسلام گره خورده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: ایشان جزء یاران مباهله بودند و در صحنه های سخت در کنار پیامبر قرار داشتند. باید خدا را شکر کرد که در جمهوری اسلامی چنین شخصیتی را نماد زن قرار داده اند.

وی ادامه داد: اینکه مقام معظم رهبری در مسئله عدالت برای آینده کشور تاکید دارند، به این دلیل است که عدالت یک رکن است و روابط را تنظیم می کند.

لاریجانی تصریح کرد: مسئله عفاف موضوعی است که جامعه را از دریدگی و گسستگی نجات می دهد و خانواده ای که مبنایش بر عفاف باشد همبستگی بیشتری دارد.

رئیس مجلس ادامه داد: جامعه ای که مبنایش بر عفاف نباشد گسستگی و سوء ظن ها افزایش می یابد.

وی تاکید کرد: گاهی در جامعه دریدگی مشاهده می شود که این دریدگی قبح جامعه است و حسن نیست. اگر آداب ظاهری رعایت شود احترام به دیگران است.

وی تصریح کرد: تحت هیچ شرایطی نباید آبروی کسی را ریخت و بر کسی ظلم کرد. اگر که انسانی بخواهد ترقی کند باید روی خودش کار کند.

لاریجانی اظهارداشت: عدالت به معنای اجرای قانون است. یکی از ویژگی های تحقق عدالت، اجرای قانون است اما بالاتر از آن گذشت است که در حوزه مسائل شخصی امکان پذیر است اما در حکومت ها امکان پذیر نیست. در حکومت ها افضل اجرای قانون است.

وی با اشاره به جایگاه حساس و غیر قابل تفویض نمایندگان گفت: این جایگاه نشان دهنده اهمیت نظام جمهوری اسلامی برای منتخبان مردم است. شما هم باید سختی های ناشی از این جایگاه را تحمل کنید.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نمایندگان دو قسم کار انجام می دهند. یکی در کمیسیون ها و پارلمان و شوراها که قابل تفویض نیست و قسم دوم مربوط به منطقه است. باید از شما دور شوند و به منطقه بروند. غالباً نمایندگان چهارشنبه که جلسه تمام می شود به شهرها می روند.

وی افزود: گاهی بنده خرده می گرفتم که وقت نمایندگان چرا برای مناطق صرف می شود، اگر احزاب وجود داشتند، اینگونه نبود. اما این حرف سنجیده ای نیست. حضور نمایندگان در مناطق مهمترین امکانی است که مردم دارند تا رخ به رخ با مسئولان حرف بزنند و مشکلات خود را بیان کنند.

لاریجانی افزود: برای نمایندگان و خانواده هایشان زحمت دارد اما دستاورد بزرگی برای کشور دارد. وقتی نمایندگان به مجلس بازمی گردند، هر کدام حامل پیامی برای مرکزیت هستند. این امر مهم برای آرامش مردان و بیان خواسته هایشان اهمیت دارد.

وی با اشاره به چالش های نظام جمهوری اسلامی گفت: چالش هایی در کشور وجود دارد که به هم تنیده شده و باید حل شود اما با شعار و سر و صدا قابل حل نیست. کسانی که فکر می کنند می توانند پاسخ یک خطی به چالش ها بدهند، دچار خودفریبی هستند.

وی تصریح کرد: تردید ندارم نظام جمهوری اسلامی با تکیه بر مردم و تجربه ای که در طول ۴۰ سال به دست آورده اند جنس مشکلات را می شناسد و امیدواریم با همت، تدبیر و به صورت عاقلانه این مشکلات حل شود.

اسلام اسلامی نمایندگان مجلس جمهوری جامعه لاریجانی شورا دریدگی شورای عدالت اجرای قانون مشکلات جایگاه تصریح ادامه گسستگی افزود منطقه اهمیت مناطق تکریم خدا هایشان تفویض همسران داشتند خانواده مراسم دارند مبنایش مسئله اشاره حکومت امکان تاکید