برگزیده ها

مازندمجلس: اتحادیه اروپا و ژاپن، روز شنبه از ایالات متحده خواستار معافیت در تعرفه‌های واردات فلزات شدند؛ در همین حال توکیو طرفین را دعوت به آرامش کرده است تا از جنگ تجاری جلوگیری شود.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، اتحادیه اروپا و ژاپن از روز شنبه از ایالات متحده درخواست کرده‌اند تا از تعرفه‌های واردات فلزات آمریکا معاف شوند. توکیو طرفین را دعوت به آرامش کرده است تا از افتادن به چرخه یک جنگ تجاری جلوگیری شود.

وزیر تجارت ژاپن که به دنبال معافیت کشورش از تعرفه‌های واردات فولاد و آلوینیوم به آمریکا است، درخواست کرد: با آرامش مذاکرات در مورد این مساله را انجام دهند چرا که در غیر این صورت ممکن است چرخه‌ای از جنگ تجاری به راه بیفتد.

هیروشیکه سکو پس از دیدار روز شنبه (به وقت آمریکا) خود با نماینده تجارت آمریکا، رابرت لایتایزر، که در آن به دنبال به دست آوردن معافیت از تعرفه‌های آمریکا بود، به خبرنگاران گفت: ما نگرانی خود را ابراز کردیم. این کار می‌تواند در بازار فولاد و آلومینیوم جهان اختلال ایجاد کند و تاثیری منفی به جای بگذارد.

وی  ادامه داد: ما باید در این مذاکرات با آرامش رفتار کنیم.

رییس تجارت اروپا، سیسیلیا مالمستورم نیز در این زمینه اعلام کرد: اروپا باید به عنوان شریک امنیتی و تجاری نزدیک آمریکا از تعرفه‌های اعلام شده معاف شود. اما در دیداری که انجام شد هیچ شفافیتی در مورد راهکار دقیق معافیت اتحادیه اروپا از تعرفه‌ها، مشخص نشد. بنابر این مذاکرات در هفته آینده ادامه می‌یابد.

اعلام تعرفه‌های واردات فلزات و چشم‌انداز تلافی این اقدام توسط سایر کشورها، برخی صاحبان صندوق‌های مالی در آمریکا را بر آن داشته است تا دارایی‌های خود در سهام آمریکا را کاهش دهند و به دنبال فرصت‌هایی در خارج از آمریکا باشند.

مدیران صندوق‌هایی نظیر اوپن‌هایمر، فدریتد و ولزفارگو حالا بازارهای سهام جهانی را جذاب‌تر از بازارهای آمریکا می‌دانند که در آن چشم‌انداز نرخ بهره بالاتر باعث شده است سهام در ماه فوریه سقوط کنند. این اتفاق باعث شد شاخص اس‌اندپی پس از این که ۷ درصد در ژانویه جهش کرد، بعد از ماه فوریه تنها ۲ درصد از اول سال بالاتر باشد.

در مقایسه، سهام جهانی از رشد اقتصادی هماهنگ جهانی در اروپا و آسیا سود می‌برند اما از قیمت پایین‌تری نسبت به سهام آمریکا برخوردار هستند.

روز یکشنبه وزیر تجارت چین، ژانگ شان، گفت: هرگونه جنگ تجاری با ایالات متحده برای اقتصاد جهان فاجعه‌بار خواهد بود.

او گفت: هیچ کس در جنگ تجاری برنده نمی‌شود و همه می‌دانند جنگ به دیگری صدمه می‌زند ولی به نفع شما هم تمام نمی‌شود.

آمریکا اروپا تعرفه‌های تجاری معافیت تجارت مذاکرات اتحادیه اعلام جهانی بازار دنبال آرامش واردات می‌دانند وزیر بالاتر فوریه ایالات نمی‌شود چشم‌انداز فولاد فلزات درخواست ادامه متحده بازارهای