برگزیده ها
توضیحات رئیس دانشگاه آزاد درباره تغییرات اعضای هیئت علمی

مازندمجلس: سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت که رئیس دانشگاه آزاد در نشست امروز درباره کنار گذاشتن برخی اعضای هیئت علمی این دانشگاه توضیح داد.

مازندمجلس:سیدحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ، درباره جزئیات نشست امروز (یکشنبه 20 اسفند 96) این کمیسیون را تشریح کرد.

وی با اشاره به ارائه گزارش سه عضو این کمیسیون که به ماموریت خارج از کشور رفته بودند، بیان داشت:‌ امروز آقایان علیرضا سلیمی، احمدی لاشکی و صادقی گزارش‌های خود را از بازدید‌شان از مدارس و مراکز آموزشی کشورهای کره جنوبی، آلمان و فرانسه و اندونزی ارائه دادند.

میرزاده با ذکر اینکه این اعضا در گزارش‌های خود بر ضرورت تحول نظام آموزش کشور تاکید داشتند، گفت: سه عضو کمیسیون تصریح داشتند که الگوی نظام آموزشی ما موفق نیست.

وی افزود: بر اساس گزارش این سه نماینده مجلس از سفرشان به کره، آلمان، فرانسه و اندونزی، در این کشورها مدارس طبقاتی وجود ندارد و دانش‌آموزان استرس کنکور نیز ندارند. به علاوه ارتباط مراکز آموزشی با صنعت در این کشورها بسیار بالاست و شغل آینده دانشجو از همان ابتدای ورود به دانشگاه مشخص است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: مقرر شد محورهای این گزارش‌ها به تفسیر در نشست‌های آینده کمیسیون به بحث گذاشته شود.

وی در تشریح جزئیات دیگر این نشست اظهار داشت: معاون مالی وزارت آموزش و پرورش در این بخش از نشست حضور یافت و با یادآوری اینکه مطالبات کارمندان همه سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها به جز آموزش و پرورش پرداخت شده است بیان داشت که بعضی در آموزش و پرورش چند سال است که مطالبات خود را دریافت نکرده‌اند.

میرزاده با اشاره به حضور فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در بخش سوم نشست امروز کمیسیون آموزش تحقیقات مجلس،‌گفت: آقای رهبر گزارشی از برخی اقدامات خود در ماه‌های اخیر ارائه داد و از جمله درباره علت کنار گذاشتن بعضی اعضای هیأت علمی این دانشگاه خاطرنشان کرد که این تسویه شامل آن دسته از اساتیدی بود که به صورت تمام وقت در دانشگاه‌های دولتی مشغول به تدریس هستند.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی عنوان داشت: رئیس دانشگاه آزاد در گزارش خود گفت که بعضی اساتید این دانشگاه تبدیل وضعیت شده‌اند و از این به بعد برای جذب هیأت علمی طبق فرایند مشخص اقدام می‌شود.

آموزش کمیسیون دانشگاه مجلس میرزاده ارائه گزارش آموزشی امروز پرورش اسلام تحقیقات تشریح درباره اسلامی آینده کشورها نماینده شورا مطالبات رهبر داشتند وزارت مدارس جزئیات شورای سخنگوی اعضای اشاره گزارش‌های اندونزی فرانسه آلمان مراکز اینکه