برگزیده ها
مونسان: 20 درصد از وام اشتغال روستایی و عشایری به صنایع دستی و گردشگری اختصاص یافت

مازندمجلس: نائب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس گفت: رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از اختصاص 20 درصد از وام اشتغال روستایی و عشایری با کارمزد6 درصد به صنایع دستی و گردشگری خبر داد.

مازندمجلس:محمدرضا امیرحسنخانی نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز کمیسیون اصل نود مجلس گفت: در این نشست که با حضور علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع  دستی برگزار شد مشکلات حوزه گردشگری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این جلسه مونسان از بودجه کم سازمان میراث فرهنگی گله‌مند بود و عنوان کرد که کافی نبودن میزان اعتبارات این سازمان باعث شده ما نتوانیم در مورد بخش گردشگری تبلیغات لازم را داشته باشیم و در نمایشگاه‌های بین‌المللی به معرفی مراکز گردشگری کشورمان به طور کامل بپردازیم.

نائب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس اظهار داشت: موضع کمیسیون در این باره بر این بود که مشکلی که مهمتر از بحث اعتبارات در سازمان میراث فرهنگی است موضوع مدیریت ناکارآمد آن است که باید تمامی کارکنان آن نیروهای کارآمد و فعال و آشنا با موضوع کار این سازمان باشند و باید این مسئله اصلاح شود.

امیرحسنخانی خاطرنشان کرد: در این جلسه همچنین مرکز پژوهش‌های مجلس نیز در این باره گزارشی را ارائه کرد که در این گزارش آمده بود در حوزه قانونگذاری نیز نقص‌هایی درباره گردشگری وجود دارد و آنچه مهم است این است که گزارش کمیسیون در ارتباط با موضوع میراث فرهنگی نباید یک گزارش انشایی باشد و باید به اجرایی بودن آن توجه شود.

وی افزود: مونسان همچنین عنوان کرد که از میزان اعتبارات اختصاص یافته به وام اشتغال روستایی و عشایری 10 درصد به بحث میراث فرهنگی و 10 درصد دیگر به بحث صنایع دستی اختصاص یافته که با کارمزد 6 درصد پرداخت می شود.

نائب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس در پایان گفت: در نهایت مقرر شد تا گزارش کمیسیون درباره مشکلات میراث فرهنگی و گردشگری در نشستی با حضور مرکز پژوهش‌های مجلس کمیته فرهنگی و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مورد بررسی قرار گیرد و نتیجه کار برای بررسی و تصمیم‌گیری به صحن کمیسیون بیاید.

فرهنگی فرهنگ گردشگری میراث کمیسیون سازمان مجلس گزارش مونسان اعتبارات موضوع امیرحسنخانی بررسی اختصاص یافته درباره عشایری اشتغال روستایی صنایع پژوهش‌های عنوان میزان مشکلات همچنین افزود