برگزیده ها

مازندمجلس: پایگاه ظرفیت های تولید و تجارت شامل داده های مرتبط با مجوز تمامی فعالیت های بخش های صنعت، معدن و تجارت راه اندازی شد.

مازندمجلس:به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، این پایگاه بر اساس سیاست‌های کلی نظام به ویژه سیاست های نظام اداری (ابلاغی مقام معظم رهبری)، منشور حقوق شهروندی، قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات و آیین نامه های مرتبط با قانون ، سیاست های کلان دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای شفاف سازی اطلاعات و سرمایه گذاری در بخش های مختلف این حوزه در اختیار عموم مردم قرار می‌گیرد.

تا قبل از راه اندازی پایگاه، عموم مردم برای دستیابی به این اطلاعات نیاز به مراجعه حضوری به بخش های مختلف وزارت در سطح ستاد و یا سازمان های استانی داشتند. 

از طرفی بخشی از اطلاعات نیز به صورت مستقل در هر سامانه (سامانه های تخصصی وزارت) قابل دسترس برای مردم بود. 

برای شفاف سازی و تسهیل دسترسی به اطلاعات، پایگاه ظرفیت های تولید و تجارت به صورت داده های تجمیع شده تمامی بخش ها در پورتال وزارت راه اندازی شده، لذا قابلیت دسترسی به اطلاعات بدون مراجعه و حضور در بخش های مختلف وزارت، برای عموم ذینفعان فراهم شده است.

در این پایگاه داده های مرتبط با مجوزهای صنعتی، معدنی و صنفی قابل دریافت بوده و به زودی داده های مرتبط با کارت های بازرگانی نیز منتشر و در اختیار عموم مردم قرار می گیرد.

دسترسی به این پایگاه از طریق پرتال وزارت صنعت، معدن و تجارت به آدرس www.mimt.gov.ir بخش اطلاعات و آمار امکانپذیر است.   

وزارت اطلاعات پایگاه دسترسی تجارت اندازی مختلف مرتبط سیاست مراجعه اختیار سامانه قانون مجوزهای صنعتی