برگزیده ها

مازندمجلس: سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به حضور رئیس دانشگاه آزاد در این کمیسیون گفت: طبق توضیحات رئیس دانشگاه آزاد، این دانشگاه با اساتیدی که به صورت تمام‌وقت در دانشگاه دولتی همکاری می‌کردند قطع همکاری کرده است.

مازندمجلس: میرحمایت میرزاده درباره جلسه امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: کمیسیون امروز میزبان آقای رهبر رئیس دانشگاه آزاد برای پاسخ به سوالات نمایندگان درباره برکناری اساتید این دانشگاه بود.
به گزارش نامه نيوز، وی افزود: براساس توضیحات آقای رهبر، دانشگاه آزاد با اساتیدی که به صورت تمام وقت در دانشگاه دولتی همکاری می‌کردند، قطع همکاری کرده است، اقدامی که خلاف قانون نیست.
میرزاده ادامه داد: در این جلسه برخی از نمایندگان اساتید دانشگاه آزاد نیز حاضر بودند. اساتید اخراجی که عمدتاً از دانشگاه علوم تحقیقات بوده‌اند می‌گفتند که قرار بود با تبدیل وضعیت عضو هیات علمی شوند ولی عملا اکنون از کار بیکار شده‌اند.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: در پاسخ به این صحبت اساتید عنوان شد که قرارداد همه این افراد به پایان رسیده و این اساتید تسویه‌حساب کرده‌اند از طرف دیگر برای جذب در هیات علمی باید فرآیند جذب طی شود. در این جلسه همچنین این اساتید گفتند که تعداد اساتید برکنار شده 170 نفر است.
میرزاده در جمع‌بندی اظهار کرد: بررسی‌های ما براساس توضیحات ارائه شده نشان می‌دهد که قطع همکاری و تبدیل وضعیت اساتید دانشگاه آزاد کار سیاسی نبوده است.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین گفت که در جلسه کمیسیون سلیمی، احمدی لاشکی و صادقی به ارائه گزارشی از بازدیدشان از مدارس و مراکز آموزشی کشورهای کره‌جنوبی، آلمان، فرانسه و اندونزی پرداختند که براساس تاکید آنها و طبق بازدیدهای انجام شده الگوی نظام آموزشی ما موفق نیست و هیچ الگویی در دنیا مثل کشور ما استرس‌زا نیست.
میرزاده در پایان به حضور معاون مالی آموزش و پرورش در این جلسه اشاره و اظهار کرد: براساس مطالب بیان شده با این روند تخصیص اعتبار نمی‌توان معوقات فرهنگیان و حقوق معلمان را پرداخت کرد.


اساتید دانشگاه کمیسیون آموزش تحقیقات میرزاده براساس توضیحات رهبر مجلس همکاری درباره اظهار ارائه امروز همچنین آموزشی پایان ادامه تبدیل وضعیت سخنگوی نمایندگان