برگزیده ها

مازندمجلس: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به منظور رایزنی با مقامات پاکستان در رأس یک هیأت سیاسی و اقتصادی وارد اسلام‌آباد شد.

مازندمجلس: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به منظور انجام سفری سه روزه و در پاسخ به دعوت همتای خود و برای رایزنی با مقامات پاکستانی در رأس یک هیأت سیاسی و اقتصادی وارد اسلام‌آباد شد.
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه روز گذشته درباره سفر ظریف، گفت: وزیر خارجه در راس یک هیات سیاسی - تجاری و به دعوت همتای پاکستانی خود، سفر رسمی سه روزه ای را به اسلام آباد خواهد داشت. 
قاسمی افزود: وزیر امور خارجه کشورمان در این سفر علاوه بر دیدار با همتای خود، با مقامات عالی رتبه پاکستانی از جمله نخست وزیر، وزیر کشور، رئیس مجلس و فرمانده ارتش این کشور دیدار و در خصوص بسط و گسترش هر چه بیشتر روابط در همه زمینه های مورد علاقه گفتگو و تبادل نظر خواهد کرد.  
سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین از جمله اهداف این سفر را تلاش برای تسهیل و ایجاد زمینه های لازم  در جهت گسترش روابط اقتصادی و تجاری فیمابین، بویژه بخش های خصوصی دو کشور عنوان کرد و گفت:  یک هیات سی نفره از بخش های مختلف بازرگانی، اقتصادی و تجاری کشورمان، وزیر امور خارجه را در این سفر همراهی می کند. در همین راستا، دو نشست تجاری نیز بین فعالان و مسئولان تجاری و اقتصادی دو کشور در شهرهای اسلام آباد و کراچی برگزار می شود که دکتر ظریف در این نشست ها شرکت و سخنرانی خواهد کرد.


خارجه تجاری اقتصادی پاکستانی همتای دیدار گسترش زمینه روابط کشورمان وزارت مقامات سیاسی اسلام‌آباد اسلام