برگزیده ها
استیضاح آخوندی مورد مطالبه نمایندگان است/ موضع‌گیری شدید نمایندگان علیه وزیر راه

مازندمجلس: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه موضع‌گیری‌ها علیه وزیر راه در مجلس شدید است، گفت: استیضاح وزیر راه و شهرسازی از نظر کارکردی مورد مطالبه مجلس است.

مازندمجلس:سیدحسین نقوی‌حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به استیضاح وزرای راه، کار و کشاورزی در هفته جاری در مجلس گفت: در مجلس بین کمیسیون‌ها نمایندگان و فراکسیون‌ها گفت‌وگوهایی در بحث استیضاح مطرح می‌شود و همه مشغول ارزیابی و انطباق کارکرد وزرا با چارچوب وظایف وموضوعاتی که در استیضاح مطرح شده هستند اما تاکنون هیچ نشست فراکسیونی برای این موضوع برگزار نشده که مشخص شود رای فراکسیونی خواهد بود و یا نمایندگان آتش به اختیار هستند.

وی افزود: در مجلس موضع‌گیری علیه عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی شدید است و برداشت مجلس این است که آقای آخوندی به لحاظ کارکردی باید استیضاح شود و معتقدم که اجماع نظر کلی در مورد استیضاح وزیر راه در مجلس وجود دارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: ارزیابی کلی بر این است استیضاح وزیر راه و شهرسازی از نظر کارکردی مورد مطالبه مجلس است و این را می‌توان از مواضع و صحبت‌ها دریافت.

نقوی خاطرنشان کرد: در مورد استیضاح وزرای کار و کشاورزی هنوز ارزیابی دقیقی وجود ندارد و بسیاری از نمایندگان استیضاح وزیر کار را از جنس کارکردی نمی‌دانند و معتقدند که شاید نقاط ضعفی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وجود داشته باشد و معتقدم مطالبات دیگری درباره استیضاح وجود دارد.

وی در پایان افزود: در مورد استیضاح وزیر کشاورزی نیز مباحث کارکردی و جدی است و احتمال می‌دهم استیضاح وی در مجلس رای بیاورد.

استیضاح نمایندگان کارکردی ارزیابی کشاورزی آخوندی افزود معتقدم شهرسازی وزرای مطالبه موضع‌گیری گفت‌وگو فراکسیونی