برگزیده ها

مازندمجلس: گزارش‌ها نشان می‌دهد که رئیس جمهوری آمریکا به نخست‌وزیر اسرائیل گفته است اگر تغییرات قابل توجهی در برجام انجام نشود، از آن خارج خواهد شد.

مازندمجلس:
به گزارش نامه نیوز به نقل از آکسیوس، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفته است که ایالات متحده در خصوص مذاکره بر سر مفاد و محدودیت‌های برنامه هسته‌ای ایران با قدرت‌های اروپایی کوتاه نخواهد آمد و مصالحه‌ای نمی‌کند.
طبق گزارش آکسیوس، مقامات مسئول می‌گویند که ترامپ به نتانیاهو گفته است که تا کنون سه قدرت اروپایی تنها "تغییراتی ظاهری" را پیشنهاد داده‌اند که به نظر وی رضایت‌بخش نیستند. ترامپ گفته است که خواهان "تغییرات قابل‌توجهی" در خودِ توافق هسته‌ای ایران است، نه اینکه یک توافقنامه تکمیلی اضافه شود.
منابع اسرائیلی که نخواستد نامشان فاش شود، این مطلب را به آکسیوس گفته‌اند. مقامات کاخ سفید و اسرائیل جزئیات این ماجرا را رد نکرده‌اند اما از اظهار نظر در این مورد خودداری کرده‌اند.
ترامپ پیشتر تاریخ 12 ماه مِی را به عنوان ضرب‌الاجلی برای رسیدن به توافقی با فرانسه، آلمان و انگلیس برای مذاکره بر سر توافق هسته‌ای تعیین کرده است؛ که در غیر این صورت، ایالات متحده از آن خارج خواهد شد.
به نوشته آکسیوس تاکنون دو دور مذاکرات در لندن و پاریس با مشارکت دیپلمات‌های چهار کشور برگزار شده است. قرار است دور سوم مذاکرات نیز روز پنجشنبه در برلین برگزار شود. اسرائیل در این مذاکرات حضور ندارد اما به طور مرتبط از نتایج دیدارها مطلع می‌شود.
ترامپ به طور مکرر تهدید کرده است که اگر موارد مدنظر وی در برجام تأمین نشوند، از این توافق خارج خواهد شد.
ترامپ آکسیوس توافق هسته‌ای مذاکرات اروپایی مقامات اسرائیل ایران برگزار متحده برجام تغییرات رضایت‌بخش گزارش ایالات نتانیاهو مذاکره