برگزیده ها

مازندمجلس: جریان المستقبل لبنان اسامی ۳۸ نامزد شرکت در انتخابات پارلمانی که ششم مه برگزار می‌شود، اعلام کرد.

مازندمجلس:
به نقل از روزنامه رأی الیوم، جریان المستقبل، بزرگترین حزب سنی در لبنان است و برجسته‌ترین حزب در گروه "۱۴مارس" به حساب می‌آید. این جریان از سوی عربستان حمایت می‌شود و مخالف محور مقاومت یعنی ایران، سوریه و حزب‌الله لبنان است.
سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان و رئیس این جریان در مراسمی در مرکز بیروت گفت: رأی دادن به لیست جریان المستقبل به معنای تجدید مسئولیت ما در مقابل مردم برای پیگیری پروژه بزرگی است که هر روز برای آن تلاش می‌کنیم و بر حمایت از کشور و ثبات و امنیت آن تمرکز دارد.
وی افزود: نامزدهایی که امروز اعلام می‌کنیم از تمامی طایفه‌ها و مناطق و از تمامی طیف‌های جامعه و هر فرهنگی، جوان و پیر و شخصیت‌های جدید و نمایندگان کنونی هستند.
حریری اسامی ۳۸ نامزد را اعلام کرد که ۲۳ تن از آن‌ها از شخصیت‌های جدید هستند.
در انتخابات پارلمانی که مه آینده برگزار می‌شود رأی‌دهندگان برای نخستین بار براساس نظام نسبی که کشور را به ۱۵ حوزه انتخاباتی تقسیم کرده برای انتخاب ۱۲۸ نماینده به پای صندوق رأی می‌روند.
کرسی مسلمانان به ۲۷ کرسی برای سنی‌ها، ۲۷ کرسی برای شیعیان، هشت کرسی برای دروزی‌ها و دو کرسی برای علوی‌ها تقسیم می‌شود.
کرسی مسیحیان نیز شامل ۳۴ کرسی برای مارونی‌ها، ۱۴ کرسی برای ارتدوکس، هشت کرسی برای کاتولیک‌ها، شش کرسی برای ارامنه، یک کرسی برای انجیلی‌ها و کرسی دیگر برای اقلیت‌های مسیحی است.
حریری تأکید کرد: ما طرحمان را از اوایل این هفته به سه نشست بین المللی خواهیم برد که در آن کشورهای جهان برای حمایت از لبنان و امنیت و اقتصادش جمع می‌شوند.
در دوره آتی سه نشست برای حمایت از لبنان برگزار می‌شود: نشست "رم۲ " که هفته آینده برای حمایت از ارتش لبنان برگزار می‌شود. نشست "پاریس۴" که ششم آوریل برای حمایت از اقتصاد لبنان برگزار می‌شود و نشست "بروکسل" که ۲۴ و ۲۵ ماه آتی میلادی برای بررسی مسئله آوارگان سوری برگزار می‌شود.
حریری لبنانی‌ها را به حضور گسترده در انتخابات فراخواند و گفت: رفیق حریری، نخست‌وزیر فقید لبنان با جانش از کشور محافظت کرد. پس اگر با آرایمان از او حمایت کنیم کار زیادی نیست.
وی افزود: تمامی آرایی که به لیست المستقبل می‌دهید در واقع اول رأی دادن به رفیق حریری است و بعد رأی دادن به سعد حریری و لبنان و ثبات و حاکمیت و اقتصاد آن است.
طی این مراسم جریان المستقبل سندی را اعلام کرد که نامزدها باید به آن پایبند باشند. این سند شامل آرمان‌ها، اولویت‌ها و تعهدات نامزدهای جریان المستقبل نسبت به مسائل ملی، اقتصادی، اجتماعی، محیط زیست و اصلاحی است.
بندهای این سند شامل "پایبندی جریان المستقبل به حمایت از لبنان در برابر جنگ‌های منطقه و مخالفت با مداخله در امور کشورهای عربی و تأکید بر محدود کردن سلاح به دولت و فعال‌سازی توانایی‌های ارتش و نیروهای امنیتی" است.
این سند تأکید دارد که مشروعیت لبنان ضامن وحدت مردم، کشور و نهادهایش است. اراده لبنان مافوق اراده طایفه‌ها، افراد یا گروه‌ها و احزاب است.
در این سند بر همبستگی با ملت سوریه در انتخاب‌های سیاسی خود و انتفاضه علیه ظلم و تلاش برای حل پرونده بازگشت آوارگان سوری و پایبندی به اجماع ملی درباره مخالفت با اسکان آوارگان سوری در لبنان تأکید شده است.
لبنان حریری حمایت جریان المستقبل برگزار انتخابات تأکید تمامی اعلام آوارگان تقسیم اراده مخالفت آینده کشورهای پایبندی اقتصاد افزود سوریه گسترده پارلمانی نخست‌وزیر می‌کنیم طایفه‌ها نامزدهای امنیت شخصیت‌های