برگزیده ها

مازندمجلس: سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در خصوص حادثه مقابل اقامتگاه سفیر ایران در اتریش، گفت:از دولت اتریش خواسته‌ایم توجه بیشتر به حفاظت مکان‌های دیپلماتیک ایران در این کشور داشته باشد.

مازندمجلس:به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در خصوص حمله فردی ناشناس به اقامتگاه سفیر ایران در وینریال گفت: فرد مهاجم حدود ۲۶ ساله و ظاهرا دارای تابعیت اتریشی است و درباره هویت و انگیزه اقدامش اطلاعی نیست. ما در وین و در تهران با مقامات اتریشی در تماس هستیم و امیدواریم که هر چه زودتر پلیس و مقامات امنیتی دولت اتریش بتوانند به نتایج لازم در تحقیقاتی که از دیشب آغاز کرده اند، برسند و بتوانیم در ساعات آینده گزارش دقیق‌تری از انگیزه فرد مهاجم و هویت آن داشته باشیم.

وی با اشاره به تماس خود با سفیر ایران در اتریش ادامه داد: در پی این اقدام خسارتی به محل اقامت سفیر ایران در اتریش وارد نشده است ولی طبق اخبار واصله سرباز نگهبان مستقر در محل اقامتگاه سفیر ایران در اتریش، مجروح و به بیمارستان منتقل شده است.

قاسمی با بیان اینکه بر اساس برخی از گمانه‌زنی‌ها و اقوال گفته می‌شود که گویی این فرد ضارب خارجی است ولی تابعیت اتریشی دارد، اظهار داشت: ما از دولت اتریش خواسته‌ایم که هرچه سریع‌تر به این موضوع رسیدگی کند و توجه بیشتر به حفاظت مکان‌های دیپلماتیک ایران در این کشور داشته باشد.

ایران اتریش اتریشی اقامتگاه قاسمی مقامات انگیزه گزارش هستیم مهاجم تابعیت