برگزیده ها

مازندمجلس: مقام‌های دولت افغانستان امروز (دوشنبه) از تصرف شهری در غرب این کشور هم‌مرز با ایران توسط شبه نظامیان طالبان خبر دادند.

مازندمجلس:
به نقل از خبرگزاری رویترز، این منطقه مرکزی در ولایت فراه در غرب افغانستان است که در ماه‌های گذشته نیروهای دولتی کابل با شبه‌نظامیان طالبان در آنجا درگیر بوده‌اند.
ناصر مهری، سخنگوی والی فراه گفت که گروه بزرگی از شبه‌نظامیان طالبان مرکز شهر "انار دارا" را یکشنبه شب و پس از چندین ساعت درگیری به تصرف خود در آورده‌اند؛ البته هنوز پلیس و نیروهای امنیتی مواضع خود را حفظ کرده‌اند.
طالبان تصاویری را منتشر کرده که نشان می‌دهد شبه نظامیانش در شهر هستند. قاری یوسف احمدی، سخنگوی طالبان نیز گفته است که 15 افسر پلیس کشته و چند خودروی نظامی به همراه مهمات زیادی به دست آنها افتاده است.
این اعلامیه چند روز پس از آن منتشر شده که مقام‌های محلی گفتند، طالبان باعث بروز تلفات سنگین به نیروهای ویژه افغان در منطقه‌ای دیگر در فراه شده است.
فشارها در ولایت فراه در حالی افزایش یافته که حملات هوایی آمریکا و عملیات نظامی دولت کابل تلفات زیادی را بر شبه نظامیان طالبان در ولایت هلمند وارد کرده است.
طالبان نیروهای ولایت نظامی تلفات زیادی منتشر شبه‌نظامیان منطقه‌ای افغانستان سخنگوی