برگزیده ها

مازندمجلس: علی مطهری نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: پیگیر موضوع تأخیر در تعیین تکلیف طرح حضور اقلیت‌ها در شوراهای شهر است و تا هفته آینده با رییس مجمع تشخیص جلسه خواهد داشت.

مازندمجلس: به گزارش نامه نیوز طرح حضور اقلیت‌های دینی در شوراهای شهر بعد از دو بار رفت‌وآمد به شورای نگهبان با اصرار نمایندگان مجلس به‌عنوان طرح اختلافی برای تعیین تکلیف به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شد. اما باوجود حدود دو ما از زمان رأی نمایندگان و ارسال آن به شورای نگهبان هنوز در دستور بررسی صحن علنی مجمع قرار نگرفته است. علی مطهری نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی خبر داد که به نمایندگی از مجلس، پیگیر موضوع تأخیر در تعیین تکلیف طرح حضور اقلیت‌ها در شوراهای شهر با مجمع تشخیص شده است. 
*باوجوداینکه حدود دو ماه از ارسال طرح حضور اقلیت‌ها در شوراهای شهر می‌گذرد اما بنا بر پیگیری‌های ما هنوز این طرح در دستور کار مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار نگرفته است. در کنار آن طرح نظارت استصوابی شورای نگهبان هم هست. گویا شما پیگیر موضوع بوده‌اید. 
بله قرار ملاقاتی با آیت‌الله هاشمی شاهرودی گذاشته‌ایم تا موضوع در این جلسه روشن شود.
*چه زمانی قرار است این ملاقات انجام شود؟
بنا است تا همین هفته آینده باشد باید ببینم که به کجا می‌رسد.
*اینکه مطرح می‌شود باگذشت شش ماه مهلت سپنتا نیکنام عضو زرتشتی شورای شهر یزد به اتمام می‌رسد و فرد علی‌البدل جایگزین او می‌شود. چقدر ممکن است این تبصره شامل حال او شود؟
 من هم این موضوع را شنیده‌ام. اما به دنبال موضوع هستیم. اجازه دهید با آقای هاشمی شاهرودی مذاکره کنیم ببینم که وضعیت چگونه می‌شود.خبرهای غیررسمی از بررسی این طرح در کمیسیون‌های تخصصی مجمع خبر می‌دهد. اما سپنتا نیکنام به‌تازگی در توییتر خود خبر داده که مهلت قانونی او برای حضور در شورای شهر رو به پایان است.بر اساس تبصره الحاقی ماده 8 (1386/8/27) قانون شوراها، با پایان اسفند عضو علی‌البدل جایگزین سپنتا نیکنام شود. در این تبصره تاکید شده است: هرگاه عضوی به هر دلیلی تا دوماه در جلسه شورا شرکت نکند، تا تعیین تکلیف نهایی که نباید بیش از شش ماه به طول بینجامد از عضو علی‌البدل به‌عنوان جانشین در جلسات دعوت به عمل می‌آید.منبع : خبرآنلاین
شورای موضوع تکلیف تعیین نگهبان علی‌البدل ارسال سپنتا نیکنام تشخیص شوراهای شورای نگهبان اقلیت‌ها تبصره هاشمی شاهرودی ببینم می‌رسد پایان جایگزین مصلحت نمایندگان مذاکره آینده شوراها به‌عنوان مطهری نگرفته بررسی دستور پیگیر