برگزیده ها

مازندمجلس: آیت‌الله جنتی در دفاع از انقلاب، نظام اسلامی، ارزش‌ها، اصول و مبانی از مصادیق " وَلا یَخافونَ لَومَةَ لائِمٍ" هستند و از سرزنش هیچ کس ترسی ندارند. برخی مسئولان ممکن است از انقلاب دفاع کنند، ولی تا جایی این کار را انجام می‌دهند که برای خودشان ضرری نداشته باشد و در جایی ممکن است انقلاب را سپر خود قرار دهند و برای تبرئه خودشان انقلاب را زیر سوال ببرند.

مازندمجلس: به گزارش نامه نیوز میزان نوشت: رئیس فراکسیون روحانیت مجلس گفت: از نزدیک با زندگی شخصی آیت‌الله جنتی آشنا هستم و اطلاع دارم که سطح زندگی ایشان از سطح زندگی طلبه‌های معمولی هم پایین‌تر است.
حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور در خصوص درخواست کناره‌گیری آیت‌الله جنتی از امامت جمعه تهران و موافقت مقام معظم رهبری با این درخواست اظهار داشت: در مورد آیت الله جنتی اگر نگوییم ایشان در کنار حضرت امام (ره)، مقام معظم رهبری و شخصیت‌های تراز اول انقلاب، شخصیتی بی‌نظیر در انقلاب است بلکه باید روشن عرض کنم که از شخصیت‌های کم نظیر انقلاب هستند.
اهم اظهارات ذوالنوری به شرح زیر است:
*آیت‎الله جنتی دارای صفاتی همانند تقوا، علم، عمل به علم و شجاعت هستند، ایشان عالم به معنی واقعی هستند و عالِمی با عمل هستند که تا به چیزی عمل نکنند، آن را به زبان نمی‌آورند.
زندگی قبل و بعد از انقلاب ایشان تغییری نکرده است و همان وضع زاهدانه‌ای که پیش انقلاب داشته‌اند، اکنون نیز بعد از این سمت‌ها، مسئولیت‌ها و فعالیت چندین دهه‌ای در زندگی ایشان حاکم است و سطح زندگی ایشان از سطح زندگی زیر متوسطی که قبل از انقلاب داشته‌اند تغییری نکرده است.از نزدیک با زندگی شخصی ایشان آشنا هستم و اطلاع دارم که سطح زندگی ایشان از سطح زندگی طلبه‌های معمولی هم پایین‌تر است.
* آیت‌الله جنتی در دفاع از انقلاب، نظام اسلامی، ارزش‌ها، اصول و مبانی از مصادیق " وَلا یَخافونَ لَومَةَ لائِمٍ" هستند و از سرزنش هیچ کس ترسی ندارند. برخی مسئولان ممکن است از انقلاب دفاع کنند، ولی تا جایی این کار را انجام می‌دهند که برای خودشان ضرری نداشته باشد و در جایی ممکن است انقلاب را سپر خود قرار دهند و برای تبرئه خودشان انقلاب را زیر سوال ببرند.
* با توجه به کهولت سن آیت‌الله جنتی و اقتضای کاهش سطح فعالیت، خود ایشان به درستی تشخیص دادند و از امامت جمعه تهران کناره‌گیری کردند، زیرا برای ایراد خطبه‌های نماز جمعه، کسانی هستند تا این تریبون را فعال نگهدارند و ایشان با توجه به کهولت سن، قدری از انرژی را بهتر است در شورای نگهبان و جا‌هایی دیگر مصرف کنند. مجلس خبرگان و مجمع تشخیص مصلحت نظام خیلی وقت نمی‌گیرد، ولی شورای نگهبان بسیار اساسی و مهم است و ایشان بعد از این مدت، حق دارند که از یکی از این سنگر‌ها درخواست بازنشستگی کنند و همین که ایشان تا اینجا به این حد استوار و خستگی ناپذیر آمده، بسیار جای تقدیر است. یقین دارم کنار رفتن ایشان از خستگی نیست، بلکه ممکن است جسم در همه عرصه‌ها همراهی نکند.
زندگی انقلاب آیت‌الله درخواست امام تشخیص کهولت فعالیت خودشان شورای بسیار شورای نگهبان رهبر خستگی داشته‌اند نگهبان تغییری پایین‌تر معمولی طلبه‌های اطلاع کناره‌گیری امامت نزدیک شخصیت‌های رهبری تهران نکرده