برگزیده ها

مازندمجلس: بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی اعلام کرد بانک‌های چینی وام‌دهی خود را بصورت چشمگیری افزایش داده‌اند و در عین حال، آنها سومین تامین کننده بزرگ دلار آمریکا در جهان هستند.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی (بیس) روز یکشنبه اعلام کرد که بانک‌های چینی به طور قابل توجهی فعالیت‌های وام‌دهی خود را در سال‌ های اخیر افزایش داده‌اند و درحال حاضر در جایگاه ششم بزرگترین گروه‌های تامین‌کننده‌ اعتبار جهان هستند.

بیس که انجمنی در برگیرنده بانک‌های مرکزی جهان است در آخرین گزارش خود اعلام کرد که تا ربع سوم سال ۲۰۱۷ دارایی‌های مالی برون‌مرزی بانک‌های چینی حدود ۲ تریلیون دلار می‌باشد.

بیس اضافه کرد، از آنجایی که بانک‌های چینی در خارج از مرزهای این کشور وام‌های خود را به دلار ارائه می‌کنند، آنها در واقع سومین تامین‌کننده دلار آمریکا در سیستم بانک‌داری بین‌المللی هستند.

هرچند در گزارش بیس بر نقش بانک‌های چینی به عنوان یک منبع مهم تامین اعتبار در جهان تاکید شده است، اما در همین گزارش در مورد وابستگی وام‌گیرندگان به یک وام‌دهنده مشترک هشدار داده شده است و اشاره شده است که این امر موجب تشدید بحران‌های مالی آسیا در گذشته بوده است.

این به شرایطی اشاره می‌کند که در آن چندین کشور تنها از چند بانک بین‌المللی بزرگ وام بگیرند و این ریسک ایجاد می‌شود که ضرر در یک کشور بانک‌ها را تشویق کند که سرمایه خود را از کشورهای وام‌گیرنده دیگر هم بیرون بکشند.

ادامه دارد...

بانک‌های گزارش بین‌المللی اعتبار اشاره حساب‌های اعلام تسویه سومین تامین