برگزیده ها
افزایش امضاهای استیضاح وزرای راه، کار و کشاورزی/ برنامه هیئت رئیسه برای چشم‌پوشی وزرا و نمایندگان در استفاده از بخشی  از زمان نطق خود در جلسه استیضاح

مازندمجلس: عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه کاهش امضاها تأثیری در برگزاری جلسه استیضاح ندارد،‌ گفت: امضاهای استیضاح وزرای کار، راه و کشاورزی هر کدام بین ۵ تا ۱۰ امضا افزایش پیدا کرده است.

مازندمجلس:اکبر رنجبرزاده نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت: امضاهای استیضاح وزرای، راه، کار و کشاورزی نه تنها کاهش نیافته بلکه هر کدام بین 5 تا 10 امضا افزایش داشته است.

وی افزود: در حال حاضر امضاهای استیضاح علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی 53، عباس آخوندی وزیر را و شهرسازی 41 و محمد حجتی وزیر جهاد کشاورزی 24 امضا است.

عضو هیئت رئیسه مجلس اظهار داشت: حتی اگر تعداد امضاها کاهش یابد و حتی به یک امضا هم برسد تأثیری در برگزاری جلسه استیضاح ندارد و استیضاح وزرا انجام خواهد شد.

رنجبرزاده خاطرنشان کرد: با توجه به فشردگی کار و محدودیت زمان، برنامه هیئت رئیسه این است که از وزرا و نمایندگان بخواهند تا کمتر از زمان خود برای ارائه مطالبشان استفاده کنند تا بدین وسیله استیضاح وزیر کار در نوبت صبح و در محدوده زمانی 4 ساعت و استیضاح وزیر راه در  در زمان 4 ساعت نوبت عصر برگزار شود.

وی افزود: بر این اساس بنا شده از وزرا و نمایندگان درخواست شود تا وزرا از 3 ساعت وقتی که در اختیار دارند از 2 ساعت آن استفاده کنند و نمایندگان هم از 2 ساعت وقتی که برای ارائه مطالبشان در اختیار دارند، از یک ساعت و نیم آن استفاده کنند که تاکنون طبق صحبتی که با وزیر کار شده وی این موضوع را پذیرفته است.

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: چنانچه وزرا و نمایندگان از تمام وقت خود استفاده کنند هر جلسه استیضاح 5 ساعت و 30 دقیقه به طول می‌انجامد و ما ناچاراً فردا باید در سه نوبت برای استیضاح وزرا جلسه علنی داشته باشیم.

وی در پایان با اشاره به بحث بررسی بودجه در شورای نگهبان گفت: چنانچه بودجه در شورای نگهبان به تأیید اعضای شورا برسد آخرین جلسه مجلس در سال جاری در روز چهارشنبه 23 اسفندماه خواهد بود و چنانچه شورا بار دیگر ایرادی را به بودجه 97 وارد بداند مجلس شنبه یا یکشنبه هفته آینده نیز جلسه خواهد داشت.

استیضاح نمایندگان استفاده رئیسه شورای امضاهای چنانچه رنجبرزاده بودجه کشاورزی دارند شورای نگهبان اختیار نگهبان افزود وزرای برنامه افزایش ارائه مطالبشان