برگزیده ها

مازندمجلس: یک عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی از وعده رییس سازمان محیط زیست برای پیگیری وضعیت فعالان بازداشت شده محیط زیست خبر داد.

مازندمجلس: سیده فاطمه ذوالقدر با اشاره به جلسه فراکسیون محیط زیست با عیسی کلانتری رییس سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: در این جلسه اولویت‌های مدیریت جدید سازمان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به برخی قوانینی اشاره شد که نیازمند اصلاح هستند. همچنین همکاری بیشتر مجلس و فراکسیون محیط زیست با سازمان مورد تاکید قرار گرفت.
وی افزود: به علاوه تاکید شد که نمایندگان باید با آخرین تحولات محیط زیستی در ایران و جهان آشنا شوند و بتوانند از مناطق حفاظت شده بازدید کنند تا از نزدیک با مشکلات آنها آشنا شوند.
ذوالقدر عنوان کرد: در این جلسه موضوع تخریب جنگل‌ها، بلندمرتبه‌سازی، بحران آب، مدیریت پسماند و زباله و آلودگی هوا مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر ضرورت استفاده از تکنولوژی روز به ویژه در بحث مدیریت زباله و فرهنگ‌سازی در این زمینه از طریق آموزش و پرورش، رسانه‌ها و صداوسیما تاکید شد.
این عضو فراکسیون محیط زیست مجلس اضافه کرد: در این جلسه موضوع تبدیل سازمان محیط زیست به وزارتخانه نیز به بحث گذاشته شد. به هر حال در اکثر کشورهای دنیا محیط زیست به شکل وزارتخانه اداره می‌شود و طبیعتا از اختیارات بیشتری برخوردار است و می‌تواند نظارت بهتری هم داشته باشد.
وی با بیان اینکه قرار است جلسات مشترک بین سازمان محیط زیست و فراکسیون محیط زیست ادامه یابد، یادآور شد: مقرر شد کمیته‌هایی برای پیگیری برخی مسائل از جمله امور آموزشی محیط زیست، سند پاریس و بحران آب تشکیل شود تا این کمیته‌ها گزارش خود را به جلسات بعدی ارائه کنند.
ذوالقدر همچنین گفت: آقای کلانتری در این جلسه درباره وضعیت فعالان بازداشت شده محیط زیست نیز گفت که از روز اول سازمان محیط زیست پیگیر وضعیت این افراد بوده و همچنان مساله آنها را مورد رسیدگی قرار می‌دهد.
محیط زیست فراکسیون وضعیت تاکید مدیریت ذوالقدر بحران موضوع زباله جلسات فعالان گزارش وزارتخانه بازداشت حفاظت کلانتری پیگیری بررسی همچنین اشاره