برگزیده ها
وزارت کار امروز به یک تعاونی چندمنظوره تبدیل شده/ اگر ربیعی از وزارت برداشته نشود وزارت کار تا دو سال آینده به بن‌بست خواهد رسید

مازندمجلس: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: امروز وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به یک شرکت تعاونی چندمنظوره تبدیل شده و اگر آقای ربیعی از رأس این وزارتخانه برداشته نشود، وزارت کار تا دو سال آینده به بن‌بست خواهد رسید.

مازندمجلس:ابوالفضل حسین بیگی نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به استیضاح وزرای راه، کار و کشاورزی در هفته جاری در مجلس گفت: در ارتباط با استیضاح علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کسانی که استیضاح وی را امضا کرده‌اند، با اعتقاد این کار را انجام داده‌اند و محکم پای کار ایستاده‌اند و روش‌هایی هم که در گذشته آقای ربیعی برای اقناع نمایندگان استیضاح کننده استفاده می‌کرد دیگر نتیجه‌بخش نیست. 

وی افزود: مجموعه ثروت و سرمایه‌ای که امروز در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، بالغ بر 150 میلیارد دلار است و بخش اعظمی از پتروشیمی‌ها، پالایشگاه‌ها، راه‌آهن، فرودگاه‌ها،‌ هواپیمایی آسمان، شرکت‌های بزرگی که در ایران سوددهی داشته‌اند به این وزارتخانه واگذار شده و اگر بنا نبود که اصل 44 قانون اساسی و بحث واگذاری‌های شرکت‌های دولتی انجام شود، سالی 30 میلیارد دلار درآمد پتروشیمی‌هایمان بود. از سوی دیگر، اگر این 150 میلیارد دلار در بانک سرمایه‌گذاری می‌شد سالی 30 میلیارد دلار سود به آن تعلق می‌گرفت، 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت:‌ متأسفانه همواره وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال ورشکستگی و زیان‌دهی است به دلیل اینکه فردی که در رأس این وزارتخانه است، گماردن وی به انگیزه‌های سیاسی انجام شده است و وقتی ما صحبتی می‌کنیم می‌گویند که این وزیر سهمیه فلان حزب یا گروه است، ما هم می‌گوییم کاری نداریم دولت به شرکت تعاونی چندمنظوره تبدیل شده که البته بر همین اساس وزارت کار هم به همین سرنوشت دچار شده است. 

حسن بیگی خاطرنشان کرد: افرادی که در وزارت کار به عنوان مدیر، عضو هیأت مدیره و... به کار گمارده می‌شوند، هیچ‌یک شایستگی ندارند و شایسته‌سالاری نیست و شاهد هستیم که این شرکت‌های بزرگ زیرمجموعه این وزارتخانه به شرکت‌های زیان‌ده تبدیل شده‌اند و در آینده نیز به شرکت‌های ورشکسته تبدیل می‌شوند و کارگرهای این شرکت‌ها بیکار می‌شوند. 

وی افزود: ما حرفی نداریم اگر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به یک وزارتخانه صنعتی تبدیل شده، اما آقایان فردی را به عنوان وزیر پیشنهاد دهند که قادر به انجام امور و کارها باشد، آقای ربیعی وزیر گریه و جنگ روانی است و وزیری است که تا ساعت 2 نیمه‌شب پای صحبت برخی از افراد بنشیند. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: اگر آقای ربیعی از رأس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برداشته نشود، قطعاً این وزارتخانه تا دو سال آینده به بن‌بست خواهد رسید. 

حسن بیگی در پایان خاطرنشان کرد: آقای ربیعی هیچ اعتقادی به جوان و جوانگرایی ندارد و همواره عملیات روانی را به عنوان استراتژی خود انتخاب و متأسفانه در این مسیر حرکت می‌کند. 

وزارت ربیعی تعاون اجتماعی تبدیل وزارتخانه شرکت‌های میلیارد استیضاح سیاست امنیت عنوان می‌شوند کمیسیون خارجی آینده نداریم خاطرنشان برداشته روانی تعاونی همواره اظهار افزود گفت‌وگو چندمنظوره بن‌بست امروز متأسفانه