برگزیده ها
دسترسی به دانش فنی تولید روی از خاک کم عیار معدن مهدی آباد

مازندمجلس: دانش فنی تولید روی از خاک های کم عیار از سوی یک شرکت انگلیسی به معدنکاران ایرانی ارائه می‌شود.

مازندمجلس:به گزارش خبرگزاری فارس، ناصر صلواتی زاده مجری پروژه تولید روی از خاک های کم عیار تصریح کرد: طی قرارداد با یک شرکت انگلیسی، دستیابی به دانش فنی تولید شمش روی از خاک های کم عیار میسر می‌شود.

وی درباره جزئیات این قرارداد اظهار داشت: شرکت پروسس ترکیه قرارداد مشارکتی با شرکت معدنی الکساندر انگلستان برای احداث واحد نیمه صنعتی استحصال فلز روی از خاک های کم عیار اکسیده (روی) با تکنولوژی متالیچ منعقد کرده است. بر اساس این قرارداد یک کارخانه فرآوری نیمه صنعتی با ظرفیت 100 تا 300 هزار تن خوراک سالانه احداث خواهد شد که با توجه به نیاز داخل، احتمالا این واحد نیمه صنعتی در ایران احداث می‌شود.

صلواتی زاده ادامه داد: شرکت معدنی الکساندر انگلستان، تکنولوژی ثبت شده خود در حوزه هیدرومتالورژی تحت عنوان متالیچ را در قالب دو نام اَملیچ، تکنولوژی های مرتبط با دمای محیط و هایپرلیچ، تکنولوژی‌های مرتبط با فشار محیط تقسیم بندی می کند.

وی توضیح داد: این روش ها استحصال مس و کبالت از ذخایر کم عیار اکسیده و کربناته، روی از ذخایر کم عیار اکسیده و مخلوط، نیکل و کبالت از ذخایر لاتریتیک، طلا، نقره و مس از پروفیری های لیچ را با شرایطی اقتصادی ممکن می سازد.

م

قرارداد صنعتی اکسیده تکنولوژی ذخایر احداث تولید متالیچ مرتبط کبالت انگلیسی صلواتی الکساندر معدنی استحصال انگلستان