برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس‌جمهور فرانسه روز دوشنبه با تکرار اتهامات اثبات‌نشده، دولت سوریه را به حمله نظامی تهدید کرد.

مازندمجلس:
 «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه روز دوشنبه ضمن تکرار ادعا‌های اثبات‌نشده درباره توسل دولت سوریه به حملات شیمیایی، این کشور را به حمله نظامی تهدید کرد.
خبرگزاری رویترز به نقل از ماکرون نوشت فرانسه آماده حملات هدفمند علیه هر سایتی در سوریه است که از آن‌ها برای حملات شیمیایی استفاده می‌شود.
رئیس‌جمهور فرانسه که قبل از آغاز جلسه شورای امنیت درباره سوریه صحبت می‌کرد همچنین مسکو را به قصور در کمک‌رسانی به مناطق تحت کنترل معارضان سوریه در غوطه شرقی متهم کرد.
ماکرون در یک نشست خبری در هند گفت: فرانسه در صورت مشاهده «شواهد غیرقابل‌انکار» مبنی بر استفاده از سلاح‌های شیمیایی برای کشتن غیرنظامیان، آماده حمله به سوریه است.
وی گفت: «روزی که همراه با شریکان آمریکایی‌مان شواهد غیرقابل‌انکاری درباره عبور از خطوط قرمز پیدا کنیم- یعنی بدانیم که از سلاح‌های شیمیایی به قصد کشتار استفاده شده- همان کاری را انجام می‌دهیم که آمریکایی‌ها چند ماه پیش انجام دادند؛ ما خودمان را در موقعیتی قرار می‌دهیم که بتوانیم حملات هدفمند انجام دهیم.»ارتش آمریکا فروردین‌ماه سال جاری در پاسخ به ادعای حمله شیمیایی ارتش سوریه به منطقه «خان شیخون» در ادلب، با ۵۹ موشک «تام هاوک» به پایگاه هوایی الشعیرات در حمص حمله کرد.کشور‌های غربی در ماه‌های گذشته، معمولاً در آستانه موفقیت ارتش سوریه و نیرو‌های مقاومت در آزادسازی شهر‌های سوریه از چنگ گروه‌های تروریستی، دولت بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه را به حمله شیمیایی متهم کرده‌اند.
سوریه شیمیایی فرانسه حملات رئیس‌ استفاده رئیس‌جمهور ماکرون درباره می‌دهیم سلاح‌های نکا آماده تهدید هدفمند شواهد