برگزیده ها
آخوندی اگر برای اقناع نمایندگان تلاش نکند از مجلس مجددا رای اعتماد نمی‌گیرد

مازندمجلس: عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه در حوزه راه نقدهایی به وزیر راه و شهرسازی و ارد است، گفت: اگر وزیر راه و شهرسازی به رویه فعلی خود ادامه دهد و نتواند نمایندگان را قانع کند نخواهد توانست از مجلس رای اعتماد مجدد بگیرد و نمایندگان به استیضاح وی رای خواهند داد.

مازندمجلس:محسن علیجانی زمانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به استیضاح وزاری راه، کار و کشاورزی در هفته جاری در مجلس گفت: در ارتباط با عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی باید بگویم که ارتباط وی با نمایندگان ضعیف است و مجلس نسبت به این موضوع حساس است و حتی برخی از نمایندگان بر این اعتقادند که وی از موضع بالا رفتار می‌کند.

وی افزود: در بخش‌ راه نقدهایی به آقای آخوندی وارد است که از جمله آن می‌توان به سوانح و حوادث پیش‌آمده در بخش ریلی، هوایی و دریایی اشاره کرد و اگر هم بگوییم که فلان هواپیما یا کشتی متعلق به فلان وزارتخانه بوده اما سیاست‌گذاری‌ها در حوزه راه توسط وزارت راه و شهرسازی انجام می‌شود.

عضو فراکسیون امید مجلس اظهار داشت: در حوزه توسعه شبکه ریلی نیز نمایندگان معتقدند که سرعت کار پایین است و با سند چشم‌انداز 1404 فاصله دارد و پیشرفت لازم در این زمینه صورت نگرفته است و اگر هم علت آن را نبود اعتبارات عنوان کنند اما نمایندگان معتقدند که با وجود این موضوع هم می‌توان با مدیریت جهادی کار را به پیش برد.

علیجانی خاطرنشان کرد: آقای آخوندی اگر تلاش نکند و نتواند نمایندگان را قانع کند به نظر می‌رسد که استیضاح وی رای خواهد آورد و نخواهد توانست از مجلس رای اعتماد مجدد بگیرد و اگر به رویه فعلی خود ادامه دهد فکر نکنم که بتواند از مجلس رای اعتماد مجدد بگیرد. درمورد وزاری کار و کشاورزی من معتقدم که با توجه به کارنامه این دو وزیر بتوانند از استیضاح عبور کنند و از مجلس رای اعتماد مجدد بگیرند.

وی در پایان گفت: به نظر می‌رسد که از این سه استیضاح ( استیضاح وزاری راه، کار و کشاورزی) دو نفر یعنی وزرای کار و کشاورزی بتوانند رای اعتماد مجدد از مجلس بگیرند و یک نفر یعنی عباس آخوندی موفق به کسب رای اعتماد نشود مگر اینکه برای این امر تلاش کند.

اعتماد نمایندگان استیضاح آخوندی کشاورزی وزاری علیجانی می‌رسد بگیرد بتوانند معتقدند بگیرند موضوع گفت‌وگو ارتباط شهرسازی اشاره می‌توان