برگزیده ها

مازندمجلس: عضو شورای گفتگوی دولت و بخش‌خصوصی از اختصاص یک درصد از درآمد حاصل از واردات کالا به حوزه صادرات خبر داد و گفت: این منابع مستقیم به حساب وزارت صنعت، معدن و تجارت واریز می‌شود.

مازندمجلس: به گزارش خبرنگار مهر، محمد لاهوتی، رئیس کنفدراسیون صادرات ایران از اختصاص یک درصد درآمدهای حاصل از واردات کالا به حوزه صادرات خبر داد و گفت: بر اساس اعلام رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یک درصد از درامدهای حاصل از واردات به صورت مستقیم به حساب وزارت صنعت، معدن و تجارت واریز تا بتوان برای حمایت از صادرات آن را تخصیص داد.   وی افزود: این موضوع را رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در جلسه امشب شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اعلام کرده است. لاهوتی، همچنین از ارایه پیشنهادی به وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص تعرفه واردات فولاد خبر داد و گفت: در این جلسه با دستور وزیر اقتصاد قرار بر این شد که کارگروهی در حوزه صنایع پایین دستی و بالادستی فولاد تشکیل شود تا بتوان مشکلات را حل کرد. در این جلسه همچنین پیشنهاد شد تا تعرفه فولاد کاهش یابد. وی گفت: به وزیر امور اقتصادی و دارایی پیشنهاد داده‌ام تا تعرفه فولاد از ده درصد به صفر کاهش یابد تا تولیدکنندگانی که موفق به استفاده از منابع داخلی نمی‌شوند، بتوانند با واردات، نیازهای خود را با واردات برطرف نمایند. عضو شورای گفتگوی دولت و بخش‌خصوصی خاطرنشان کرد: قرار بر این شد که کاهش تعرفه واردات فولاد به صفر نیز جزو پیشنهادات ارایه شده برای ساماندهی مشکلات صنایع بالادستی و پایین دستی قرار گیرد.
واردات فولاد شورای اقتصادی صادرات تعرفه گفتگوی دارایی بالادستی پیشنهاد مشکلات ارایه پایین صنایع اسلامی مستقیم اختصاص بخش‌خصوصی لاهوتی اعلام بتوان کمیسیون همچنین