برگزیده ها

مازندمجلس: رییس مجلس شورای اسلامی گفت: تمامی دستگاه‌ها اگر حس ملی و انقلابی دارند باید با هم کار کنند، انقلابی بودن به این است که حواشی کم بشود و به نیازهای اصلی مردم پرداخته شود.

مازندمجلس:
به گزارش نامه نیوز به نقل از خبرگراری ها، علی لاریجانی که به شهرستان قوچان سفر کرده امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان گفت: شرایط ایران هم متقضی است هم ضروری، همه یک دل به دنبال آبادانی کشور باشیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شرایط کشور از این نظر مقتضی است چون زمینه‌های خوبی از لحاظ کار فراهم شده و برخی از چالش‌ها در حال مرتفع شدن است. البته ممکن است به ذهن خطور کند که در حال حاضر نیز مشکلاتی در صحنه بین الملل به وجود می‌آورد که بنده نیز از شیطنت‌های دشمنان در صحنه بین‌الملل آگاه هستم، دشمنان گاهی هیاهو به راه می‌اندازند اما در کل نظام جمهوری اسلامی با رهبری و هدایت‌های مقام معظم رهبری در امور مختلف به صورت دقیق تصمیم‌گیری می‌کنند.
اهم صحبت های او از این قرار است:
* برخلاف برخی از طرح‌های سطحی در رسانه‌های بیرونی و برخی رسانه‌های داخلی تصور می‌کنم که در سال‌های گذشته ایران گام‌های سنجیده برداشته و در موضوع هسته‌ای نیز عملکرد دقیقی داشت.
*در دیگ جوشان منطقه از لحاظ امنیتی، امنیت جمهوری اسلامی ایران خوب است و در زمینه ملاک های امنیتی عملکرد روبه جلویی دارد و نباید فراموش کرد در کشورهای اطراف ایران مانند عراق و افغانستان و پاکستان مشکلات به لحاظ امنیتی وجود دارد.
* امنیت ایران براساس برنامه‌ریزی و فکر ایجاد شده و برخی از کشورها در منطقه مسئله ساز شده اند و گاهی حرف‌های بیهوده در صحنه بین الملل می‌زنند و حتی غرش‌های نابه هنگام دارند اما باید توجه داشت حتی تهدیدهای گنده‌تر نیز بوده اما جمهوری اسلامی ایران با تدبیر مسائل را حل کرده است و توانسته در آشفتگی منطقه کشتی ایران را به خوبی هدایت کند. حتی برخی از موسسات در سطح بین‌الملل به تصمیمات خوب جمهوری اسلامی ایران و رفتار سنجیده ایران اذعان دارند هرچند که این موضوع را با عنوان زرنگی تلقی می‌کنند البته دشمنی‌ها علیه رفتار سنجیده ایران زیادتر می‌شود. بنابراین باید مسائل مستمرا رصد شود و باید توجه داشت شرایط برای تحولات اقتصادی فراهم است.
* از لحاظ سیاسی شاید اختلاف نظرهایی باشد اما سه قوه با هدایت و رهنمودهای مقام معظم رهبری با هم کار می کنند در ضمن از این جهت خوشحالم به طور مثال در شهرستان قوچان امام جمعه، فرماندار، نماینده مجلس، سپاه و سایر دستگاه ها با هم کار می کنند و در جلسه شورای تامین نیز به صورت همگرا حضور داشتند که این یک کار ضروری و عاقلانه است.
* موضوع اشتغال‌زایی با گفتن حل نمی‌شود بنابراین باید بستر سرمایه‌گذاری فراهم شود و به موضوع اقتصاد مردمی توجه شود چرا که زمینه ساز اشتغال است.
* وقتی کارها دست مردم باشد اشتغال به وجود می آید. نرخ بیکاری در استان خراسان رضوی عجیب است بنابراین باید کارهای بیشتری برای اشتغال زایی انجام شود.
* تمامی دستگاه‌ها اگر حس ملی و انقلابی دارند باید با هم کار کنند، انقلابی بودن به این است که حواشی کم بشود و به نیازهای اصلی مردم پرداخته شود. اگر علایق مختلف به جان هم بیفتند و مسئله برای کشور بسازند این صاحبان سلیقه دیگر انقلابی و مسئولیت شناس نیستند.
* با رایزنی هایی که با مقام معظم رهبری انجام شد ایشان اجازه دادند اگر دولت و وزارت راه و شهرسازی طرح های مهم در خصوص توسعه راه آهن را دنبال می کنند بتوانند 15 درصد سهم دولت را از منابع صندوق توسعه ملی برداشت کنند که انجام این مهم فرصت خوبی برای توسعه راه آهن فراهم کرده است.
*{literal}{{/literal}با اشاره به اینکه تا صادرات راه نیفتد اوضاع کشور خوب نمی شود{literal}}{/literal} کار صادرات نیاز به مدیریت و هنر دارد و اینکه در بازارچه های مرزی فقط جنس وارد شود نکته خوبی نیست چرا که هدف اصلی بازارچه های مرزی صادرات است.
رهبری رهبر اسلامی جمهوری literal توسعه انقلابی فراهم موضوع منطقه دارند امنیتی سنجیده بنابراین شورای صادرات امنیت شرایط شهرستان اشتغال عملکرد رفتار زمینه بازارچه اینکه مسائل مسئله هدایت دشمنان صندوق قوچان وزارت رایزنی حواشی جوشان ضروری دنبال بین‌الملل مختلف لاریجانی الملل البته رسانه‌های