برگزیده ها

مازندمجلس: خرازی گفت: اگر من و امثال من حرف می‌زنند همه آنها در چارچوب نظام است، چرا باید احمدی‌نژاد آزاد باشد اما کسی مثل خاتمی باید چه کند که قبولش کنند؟

مازندمجلس:
صادق خرازی در نشست «ساز و کار و موانع رسیدن به عدالت اجتماعی» عنوان کرد: معتقدم در تحقق عدالت موفق نبودیم و فجایع زیادی داشتیم.
خرازی ادامه داد: مهم‌ترین عنصر عدالت، حکمرانی مستحکم و عالی است که همه جامعه را در نظر بگیرد، تحقق عدالت می‌تواند دارای ابعاد متفاوتی باشد، اما مهم‌ترین شاخصه آن آزادی است که اگر نباشد زبان قلم و کلام مهجور می‌ماند و روح عدالت‌خواهی مردم زندانی می‌شود.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه ما نمی‌توانیم عدالت را اقتصادی بسنجیم هرچند که در آن هم قابل قبول نیستیم، گفت: وقتی از سفر اهوز و خوزستان برمی‌گشتم چیزهایی دیدم که در هیچ کجا نظیرش نبود. خوزستان از شهرهای ثروتمند است، حتی به راحتی می‌تواند به کشورهای ثروتمندی همچون کویت طعنه بزند. همه امکانات نفتی و پتروشیمی در خوزستان است اما همه این امکانات نابود شده است. پس کدام عدالت؟ بیاید ببینید چه کردید. حلبی‌آبادها را ببینید مردم زیر کوه‌ها و در غارها زندگی می‌کردند. همه روستاها را نابود کردیم! من با هلیکوپتر در جنوب به جایی رفتم که در خیابان یک ماشین ندیدم. کدام عدالت؟
وی گفت: مردم ایذه قیام نکنند؟ چرا نکنند؟ حق با آنهاست در فقر دست و پا می‌زنند. در خوزستان یک روستا من را بردند که نمی‌شد در آن نفس کشید. به نظر من باید این مسائل را فریاد زد.
وی افزود: من معتقد بودم توسعه مقدم بر عدالت است اما در حال حاضر با قدرت فریاد می‌زنم اشتباه کردم! تنها راه درک مفاهیم مهمی همچون عدالت، احترام به آزادی احترام به قلم و احترام به کلام است.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: ما در بحث عدالت اجتماعی نمی‌توانیم بگوییم قوه قضاییه فاسد است چون خود این سخن هم ظلم است و اگر عدالت اجتماعی می‌خواهیم نمی‌توانیم ظلم کنیم. ما هنوز نمی‌دانیم عدالت چیست؟ من اصلا به آزادی‌های جنسیتی معتقد نیستم. عدالت ماورای آنها است. مطهری و شریعتی در تمام عمر خود فریاد آزادی سر دادند.
خرازی گفت: سخنانی که در بعضی بیانات دولتمردان است هیچ ارتباطی با آزادی بیان و اصل رعایت حقوق انسانی ندارد. اگر ارتباطی داشت الان با خوزستان ویران روبه رو نبودیم این‌ها دردهای جامعه است، ما تبدیل به سوپاپ‌های جامعه شده‌ایم، چرا نمایندگان مجلس وقتی از همه مشکلات خبر دارند کاری نمی‌کنند؟
وی ادامه داد: دیدگاه من برای امروز کشور چیز دیگری است؛ اگر می‌خواهید عدالت اجتماعی باشد، مانع مینو خالقی نشوید، تا به مجلس آمد، فهمیدید اشتباه کردید؟ این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: نزدیک انتخابات مردم عزیز هستند. اما بعد از انتخابات هیچ کسی از حال آنها خبر ندارد، انقلاب اسلامی یکی از مردمی‌ترین انقلاب‌ها است، یکی از پاکترین انقلاب‌های مردمی انقلاب ایران بود. انقلابی نبود که با تفنگ پیروز شود، انقلابی بود که همیشه بر ظلم پیروز بود.چرا به اینجا رسید؟ سر خود را شیره نمالیم همه چیز واضح است چرا حاج قاسم محبوب است ولی دیگری نیست؟ چرا هاشمی انقدر محبوب بود؟ این مردم با شعور هستند با این مردم نمی‌شود با الفاظ و شعار و مکتب و دروغ سخن گفت.
وی تاکید کرد: عدالت اجتماعی شاخص‌های مختلفی دارد که یکی از آنها زندگی آسایش است که برخوردار از همه موهبت‌های الهی است  بسیاری از دانشجویان ما مشکل دارند حتی برای درس خواندن! من که از خود این نظام هستم. اگر من و امثال من حرف می‌زنند همه آنها در چارچوب نظام است، چرا باید احمدی‌نژاد آزاد باشد اما کسی مثل خاتمی باید چه کند که قبولش کنند؟
دبیرکل حزب ندای ایرانیان گفت: چهل میلیون نفر در انتخابات شرکت کردند با چه شور و شوقی منتظر آینده‌ای روشن بودند، بپذیرید ناکارآمد هستید. ریشه این اعتراض‌ها اصلا سیاسی نیست. مردم از اصولگرا و اصلاح‌طلب عبور کردند. مشکلات جدی زندگی مردم را نابود کرده است.
عدالت اجتماعی خوزستان اصلاح‌طلب سیاسی آزادی خرازی زندگی احترام فریاد نمی‌توانیم نابود جامعه انتخابات معتقد انقلابی پیروز محبوب اشتباه ارتباطی انقلاب دیگری مشکلات ندارد دارند همچون جنسیتی نیستم آزادی‌های خاتمی احمدی‌نژاد نبودیم ادامه ببینید نکنند؟ امکانات می‌تواند مهم‌ترین می‌زنند