برگزیده ها
«بیتا، منیژه و اعظم» به تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی تولید می‌شود/ زندگی شهید بهشتی به روایت سینما

مازندمجلس: مدیرمرکز تولید متن سازمان سینمایی حوزه هنری بیان کرد که با اتمام فیلمنامه، قرار است سال آینده یک فیلم سینمایی با محوریت زندگی و شخصیت شهید سیدمحمد حسینی بهشتی به تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی جلوی دوربین برود.

مازندمجلس: به گزارش هنرنیوز و به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری؛ سیدمحمد حسینی مدیر مرکز تولید متن سازمان سینمایی حوزه هنری در رابطه با تازه‌ترین فعالیت‌های حوزه تولید متن که قرار است سال آینده به مرحله اجرایی درآید گفت: فضای متن ساز و کار مشخصی دارد و آنچه فعالیت‌های ما را از گذشته متمایز کرد این بود که اینکه تولیدی را به داخل مجموعه وارد کردیم تا حوزه هنری آرام آرام به سمتی برود که بتواند متن‌های یونیک و مخصوص به خود تهیه کند.

وی با اشاره به اینکه افراد بیرون از مجموعه نیز می‌توانند در راستای اهداف حوزه هنری گام بردارند و از کمک‌های ما بهره‌مند باشند، اضافه کرد: در سالی که گذشت تیم‌های جوانی جذب حوزه شدند که بر اساس آنچه برنامه‌ریزی کردیم نگاه شان صرفا به تولید متن بود. به همین خاطر امروز محصولاتی داریم که سبد سال آینده ما را پر کرده و پیش‌بینی می‌شود نتایج درخشانی در بر داشته باشد.

حسینی ادامه داد: سال آینده دو فیلم سینمایی در دستور کار حوزه هنری قرار دارد که یکی از آن‌ها فیلم سینمایی «بیتا، منیژه و اعظم» به تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی است و با ورود به سال جدید مقدمات اجرایی را فراهم خواهیم کرد. فیلمنامه این اثر از ابتدای سال 96 در دستور کار ما قرار داشت و به جرات می‌توان گفت در حوزه متن جزو بهترین کارهای نگارش شده تیمی خواهد بود.

وی اظهار کرد: تا پیش از این در بهترین حالت متن‌ها سفارشی و توسط کسانی نوشته می شد که دغدغه‌مند بودند. آنها کارشان در شوراهای مختلف ارزیابی می‌شد و بعد در سطح سینما ارائه می‌کردند اما بنا داریم برای اولین فرهنگ کار گروهی را در حوزه نگارش فیلمنامه به منصه ظهور برسانیم. اگرچه هنوز در شکل سنتی همکاری خواهیم کرد اما فعالیت‌های خودمان را هم شروع کردیم که یکی از این ها حول محور شخصیت شهید بهشتی بود.

مدیر مرکز تولید متن سازمان سینمایی حوزه هنری با اشاره به اینکه نگارش نهایی این فیلمنامه در حال انجام است، عنوان کرد: در مرحله اول کمیسیونی متشکل از 5 نفر نویسنده جوان خوش آتیه سیناپس اولیه را آماده کرده و در حال حاضر متن آماده شده توسط 2 نفر دیگر نگارش نهایی می‌شود. «بیتا، منیژه و اعظم» قصه‌ای لطیف و گیرا مربوط به زندگی شهید بهشتی به تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی است و ایشان انگیزه بالایی برای تهیه آن دارد و من فکر می کنم جزو آثار شاخص در سینمای ما ثبت شود.

وی در پایان گفت: کارگردان و سایر عوامل هنوز مشخص نشده چون منوط به مذاکره با حوزه هنری است. اینکه تهیه‌کننده را اعلام کردیم چون معتقدیم این فرد باید از مقطعی وارد پروژه شود تا از نظرات او در حوزه تولید و شرایط فیلمسازی بهره بگیریم.
سینمایی تولید نگارش اینکه کردیم آینده حسینی تهیه‌کنندگی فعالیت‌های فیلمنامه محمدرضا منیژه بهشتی شفیعی خواهیم نهایی آماده دستور بهترین مرحله سینما زندگی اجرایی مجموعه اشاره داریم