برگزیده ها

مازندمجلس: نماینده سبزوار گفت: امروز آنچه مشاهد می‌شود این است که ربیعی چند بار برای پاسخ به سوال و کمیسیون‌ها آمد. امروز وزارت کار، کیسه بوکس دولت و مردم شده است.

مازندمجلس: حسین مقصودی صبح امروز در موافقت با استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مجلس شورای اسلامی گفت: همه نمایندگان را به سوگندی که برای دفاع از نظام خوردیم، یادآوری می‌کنم. امروز اوضاع و احوال وزارت کار بیمار و تعطیل است. امروز وزیری که با تمام لایه‌های جامعه به‌خصوص صاحبان اصلی انقلاب، کارگران، روستاییان، عشایر، قالیبافان، زنان بی‌سرپرست و بازنشستگان سروکار دارد، وزیری به نام دکتر ربیعی است.
به گزارش نامه نیوز وی با بیان اینکه اوضاع و احوال صاحبان انقلاب خوب نیست، اظهار داشت: آنها به نظام بی‌اعتماد شده‌اند. این بی‌اعتمادی باعث شده تا پایه‌های نظام به سمت لرزه برود. امروز وزارت کار قصه پر غصه شده است. در مجلس دهم مصوب کردیم روستاییانی که سن آنها به ۷۰ سال رسیده و ۱۰ سال پول بیمه داده‌اند بازنشسته شوند و اما امروز شما یک روستایی را بازنشسته نکرده‌اید.
این نماینده مجلس ادامه داد: هر بار که از تیر ماه با شما جلسه گذاشتیم گفتید جناب نوبخت پول نمی‌دهد. ما شما را برای لابی‌گری برای پول بیمه بازنشستگان آوردیم و نه لابی‌گری برای ماندن در قدرت. یک قالیباف به خاطر معلولیت چشمی، دیسک کمر و بیماری اگر یک روز به سرکار نرود، بیمه او فوری قطع می‌شود و این موضوعی است که موکلان ما به آن اشاره می‌کنند.
مقصودی با اشاره به اعتراضات اخیر تصریح کرد: شما که داعیه خدمت به مردم را دارید، اوضاع و احوال این وزارتخانه را نگاه کنید. اگر پیام تحصن بازنشستگان و صدای کارگران فولاد را می‌شنیدید قطعا این اغتشاشات اخیر ایجاد نمی‌شود و صدای مردم را که به صورت برده‌داری نوین صورت می‌گیرد، نشنیدیم که اعتراض مردم به صورت اغتشاش درآمد.
وی با بیان اینکه اگر رئیس‌جمهور پیام مردم و نمایندگان را می‌شنید ربیعی را مانند فانی محبور به استغفا می‌کرد ولی نشنید، خاطرنشان کرد: کارگران زیادی هستند که دو سال پیایی عیدی حداقلی خود را نگرفتند و با وجود حقوقی ۵۰۰ هزار تومان هنوز حقوق خود را نگرفتند. برای شنیدن صدای مردم و اعتراض کارگران با رفتن ربیعی نظر مثبت بدهیم.
این نماینده مجلس با بیان اینکه ربیعی به دلیل عدم تعهد به برنامه‌های خود به مسلخ استیضاح آمده است، ابراز داشت: بازار تهمت‌ها، لابی‌ها و شایعات زیاد است. مجلس دهم عزت خود را از دست داده است. اگر می‌خواهید عزت به مجلس برگردد و امید در دولت تدبیر و امید به کارگران برگردد، حتما به استیضاح رای مثبت بدهید.
مقصودی افزود: امروز آنچه مشاهد می‌شود این است که ربیعی چند بار برای پاسخ به سوال و کمیسیون‌ها آمد. امروز وزارت کار، کیسه بوکس دولت و مردم شده است و به نفع مردم و نظام و دولت است که ایشان با رای شما به دنبال کاری برود که شایسته اوست زیرا وزارت شایسته ربیعی نیست.
امروز ربیعی وزارت کارگران لابی‌گری بازنشستگان احوال استیضاح اوضاع نماینده اینکه مقصودی اشاره بازنشسته اعتراض نگرفتند شایسته برگردد بیمار تعطیل نمایندگان آوردیم وزیری صاحبان انقلاب ماندن