برگزیده ها
ربیعی وزیر «کارفرما» و «تبعیض اجتماعی» است

مازندمجلس: نماینده بوکان در مجلس ربیعی را وزیر «کارفرما» و «تبعیض اجتماعی» خواند و خطاب به او گفت: مرد باشید و بگویید کدام نماینده از شما باج خواسته است.

مازندمجلس:، محمدقسیم عثمانی نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی صبح امروز و در موافقت با استیضاح علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در صحن علنی مجلس با تاکید بر اینکه استیضاح نه یک تهدید بلکه فرصتی برای عملکرد وزرا است اظهار داشت: البته طبیعی ا ست که وزیری که عملکرد مثبت برای دفاع نداشته باشد از هر ابزاری برای مبارزه با استیضاح استفاده می‌کند و آقای ربیعی یکی از نمونه‌های بارز این مبارزه است.

وی خاطرنشان کرد: اگر آقای ربیعی همانقدر که به مقابله با استیضاح می‌پرداخت به وظایف خود در وزارتخانه عمل می‌کرد امروز وضع کارگران و بازنشستگان به گونه دیگری بود.

عثمانی در ادامه گفت: قدرت شایعه پراکنی و ایجاد شک و دو دلی از سوی هواداران آقای ربیعی در دل استیضاح کنندگان قابل تقدیر است! همدستان شما (ربیعی) استیضاح کنندگان را متهم کردند که چون شما به آنها باج نداده‌اید استیضاح را کلید زده‌اند؛ مرد باشید و پشت همین تریبون بگویید که کدام نماینده از شما باج خواسته  است صریحا اعلام کنید تا در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان عذر این نماینده را بخواهیم و در غیر این صورت مجلس به واسطه اتهام بر نمایندگان عذر شما را خواهد خواست.

وی با اشاره به اینکه ربیعی وزارت تعاون را به وزارت «حصر تعاون» تبدیل کرده است خطاب به وی عنوان داشت: مدیریت شما موجب شده است که سهم تعاونی‌ها از اقتصاد کشور هر روز کاهش یابد و امروز بیش از 28 درصد تعاونی‌ها به حالت تعطیل درآمده است و استمرار مدیریت شما تعاون را از عرصه اقتصاد حذف می‌کند.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با ذکر اینکه ربیعی وزیر کار نیست بلکه وزیر کارفرما است خطاب به او گفت: به جایی رسیدی که به وضع کارگران به  تشکل‌ها رسیدگی می‌کنید تا در چنین روزی به کمک شما برسند.

وی با تصریح بر اینکه ربیعی چشم خود را بر وضعیت کارگران بسته است خاطرنشان کرد: امروز کارگران با مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد حداقل حقوق را می‌گیرند و اگر هم اعتراض کنند اخراج می‌شوند و از حق بیمه هم برخوردار نیستند.

عثمانی خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: شما می‌گویید اگر کسی اعتراض کند رسیدگی می‌کنید اما شما او را از چاله به چاه می‌اندازید و شما مسئول همه این چاله‌ها و چاه‌ها پیش پای کارگران هستید.

وی با یادآوری اینکه امروز بسیاری از کارگران 12 ساعت در روز کار می‌کنند اما حداقل دستمزد هم به آنها پرداخت نمی‌شود خطاب به ربیعی گفت: مقابل وزارتخانه شما دفتر پیشخوان دولت است که خانم‌هایی با مدارک کارشناسی و ارشد در آن روزی 15 ساعت با 500 هزار تومان حقوق کار می‌کنند؛ اگر توان بیرون آمدن از اتاق‌تان را ندارید حداقل پرده اتاق را کنار بزنید تا وضع آنان را ببینید.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی ربیعی را نه وزیر «رفاه اجتماعی» بلکه وزیر تبعیض اجتماعی برشمرد و خطاب به او گفت: شما صندوق تامین اجتماعی را به وجه‌المصالحه باندی و جناحی تبدیل کردید؛ الحق شما استادید! استاد گماردن افراد متخصص در تخصص‌های غیرمرتبط.

عثمانی گفت: شما متخصص ارتوپدی را مدیرعامل تامین اجتماعی کردید بعد می‌گوید صندوق تامین اجماعی در حال ورشکستگی است، شما متخصص جامعه شناسی را به عنوان رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای منصوب کردید و به ما می‌گویید چون یک کرد و اهل سنت را منصوب کرده‌ام، از استیضاح صرف‌نظر کنید در حالی که با این انتصاب غیرتخصصی موجب شدید راه برای انتصاب سایر کردها مسدود شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه نباید فضای استیضاح را به واسطه نزدیک بودن به سال جدید احساسی کرد اظهار داشت: من صدای بازنشستگانی هستم که در شب عید پولی در جیبشان برای عیدی دادن به نوه‌ها و نتیجه‌هایشان نیست؛ اگر شب عید است برای بازنشستگان هم شب عید است.

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی در پایان خطاب به ربیعی گفت: شما و مدیران‌تان جمعا توان دویدن 100 متر را هم ندارید.

ربیعی استیضاح اجتماعی کارگران اینکه تعاون عثمانی امروز نماینده اسلامی شورای تامین متخصص کارشناسی حداقل مدارک تعاونی‌ها فراکسیون اقتصاد رسیدگی می‌کنید ندارید مدیریت کردید منصوب صندوق انتصاب اعتراض می‌گویید فراکسیون امید کنندگان عملکرد اظهار مبارزه تاکید بوکان موافقت کارفرما تبعیض می‌کند خاطرنشان واسطه وزارت تبدیل نمایندگان ادامه وزارتخانه بازنشستگان عنوان