برگزیده ها

مازندمجلس: عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با بیان اینکه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی استاد مهار استیضاح است، گفت: در نتیجه سیاست‌های غلط، با استثمار کارگران همراهی کرده‌اند.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار مهر، محمدقسیم عثمانی نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس و در موافقت با استیضاح علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با بیان اینکه استیضاح می‌تواند یک فرصت برای وزیران باشد، اظهار داشت: در صورتی که وزیری عملکرد قابل دفاعی نداشته باشد، استیضاح را یک تهدید می‌داند و از هر وسیله‌ای برای جلوگیری از آن استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد اگر آنقدر که آقای ربیعی در رفع استیضاح مهارت دارد، در انجام وظایف ذاتی خود تلاش می‌کرد و مهارت داشت، امروز کار به اینجا نمی‌رسید.

این نماینده مجلس افزود: باید به قدرت لابی‌گری آقای ربیعی آفرین گفت و خوب است که پس از استیضاح، برای مهار استیضاح دیگر وزیران فعالیت کند.

عثمانی با اشاره به قدرت شایعه‌پراکنی و ایجاد تردید توسط تیم مهار استیضاح در اطراف وزیر گفت: همدستان شما می‌گویند که چون به نمایندگان رانت نداده‌اید، استیضاح می‌شوید؛ اگر این‌طور است مَرد باشید و پشت همین تریبون بگویید کدام نماینده ملت از شما رانت‌خواری کرده است؛ اسم آنها را بگویید تا در هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان، عذر آنها را بخواهیم وگرنه نمایندگان به خاطر این تهمت، عذر شما را خواهند خواست.

وی اظهار داشت: شما به هر کدام از استیضاح‌کنندگان که رسیدید، گفتید که از شما یکی انتظار نداشتم! مسئله وزارت را به مسئله‌ای شخصی و احساسی تقلیل دادید.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور خطاب به ربیعی ادامه داد: وزارت شما، وزارت تعاون نیست، بلکه وزارت حذف تعاون است؛ مدیریت شما باعث شده است که سهم تعاونی‌ها در اقتصاد که باید ۲۵ درصد باشد، هر روز کمتر شده و ۲۸ درصد تعاونی‌ها به حالت تعطیل درآمده‌اند.

عثمانی افزود: شما وزیر کار نیستید؛ وزیر کارفرما هستید، به جای تمرکز بر حقوق کارگران، بر احزاب کارگری متمرکز شده‌اید تا بلندگوی شما باشند. شما افزایش تقاضای کار را می‌بینید، ولی با استثمار کارگران همراهی کرده‌اید.

وی تصریح کرد: در نتیجه سیاست‌های غلط شما، بسیاری از نیروهای تحصیلکرده کار، حداقل حقوق کارگری را دریافت نمی‌کنند.

این نماینده مجلس خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: شما وزیر رفاه و تأمین اجتماعی نیستید؛ شما عاملِ تبعیض اجتماعی هستید و صندوق تأمین اجتماعی را که سرمایه بازنشستگان است، وجه‌المصالحه مسائل سیاسی و رانتی قرار داده‌اید.

عثمانی خاطرنشان کرد: آقای ربیعی استاد تمام گماردن افراد غیرمتخصص در کارهای تخصصی است؛ به عنوان مثال استاد حاذق ارتوپدی مانند دکتر نوربخش را در رأس تامین اجتماعی قرار داده و آن وقت می‌گوید تامین اجتماعی در حال غرق شدن است.

وی در پایان خطاب به نمایندگان گفت: فضا را احساسی نکنیم و نگوییم که شب عید است و استیضاح را کنار بگذاریم؛ اگر شب عید است، برای بازنشسته‌ای هم که توان پرداخت عیدی به خانواده‌اش ندارد، شب عید است.

استیضاح ربیعی اجتماعی عثمانی وزارت تعاون نماینده نمایندگان استاد نیستید؛ احساسی تعاونی‌ها کارگری تامین تأمین عنوان کارگران هستید ادامه استثمار نیروهای موافقت امروز وزیران افزود مهارت اظهار بگویید