برگزیده ها
اگر جوانان صفر مرزی را جذب نکنیم داعش و کومله آنان را جذب می‌کنند

مازندمجلس: نماینده مردم پاوه گفت: شما در نقطه صفر مرزی که چندین بار هم خودم پیش شما آمدم و این را گفتم که اگر ما جوانان آنجا را جذب نکنیم، داعش و کومله آنها را جذب می‌کنند،

مازندمجلس:، شهاب نادری نماینده مردم پاوه در مجلس شورای اسلامی و موافق استیضاح علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صبح امروز در صحن علنی مجلس گفت: آقای ربیعی بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری کشور در اختیار شما است، مثل شستا و سازمان بازنشستگی که هیچ وقت بر روی آن مدیریتی نبوده است.

نادری خاطرنشان کرد: شما متولی کارگران هستید،‌تاکنون چه اقدامی برای کارگران و بازنشستگان انجام داده‌اید؟ تخلفات گسترده در مجموعه وزارت تعاون سوء مدیریت به واسطه انتصاب افراد ناشایست، ناکارآمد و بدون تخصص از عملکردهای شما است.

وی اضافه کرد: عدم کارآمدی و پایین بودن نرخ بازه سرمایه‌گذاری یکی از شاخص‌های دیگر شما است. عدم توجه به اشتغال یکی دیگر از مشکلات شما است. همین نمایندگان 1.5 میلیارد از صندوق ذخیره ارزی برای حل مشکلات وزارتخانه‌ها به شما اختصاص دادند. شما 9 ماه هیچ اقدامی انجام ندادید و کشور را معطل خود و همکارانتان کردید.

نماینده پاوه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شما برای اینکه نمره خودتان در مقابل سونامی فقر بالا کنید، سونامی فقر را پایین کشیدید. معاون شما در مصاحبه با روزنامه اعتماد خط فقر را در سال 96،  700 هزار تومان اعلام کرد تا با این نرخ حضرت عالی قهرمان شوید. این درحالی است که مطابق با نظر کارشناسان نرخ فقر 2.5 میلیون تومان است. به برکت مدیریت شما در این مدت 6 ساله در حوزه رفاه 80 درصد جامعه ما زیر خط فقر هستند.

نادری اضافه کرد: شما که مسئول اشتغال کشور نیستید. خودت این را گفته‌ای، ولی 40 درصد بنگاه‌های اقتصادی کشور در دست شما است. شما باید اعضای هیئت مدیره شرکت تابعه خود را اعلام می‌کردید تا بدانند سرمایه اشتغال جوانان در دست چه کسانی است. ماحصل دوران مدیریت حضرت عالی این بوده است که ارزش دارایی سرمایه کارگران به دو درصد تنزل پیدا کرده است. این درحالی بود که اگر شما و وزارتخانه طویل شما نبود و سرمایه کارگران را در بانک می‌گذاشتیم، 20 درصد حداقل ارزش افزوده برای کارگران داشت.

وی اظهار داشت: شما در نقطه صفر مرزی که چندین بار هم خودم پیش شما آمدم و این را گفتم که اگر ما جوانان آنجا را جذب نکنیم، داعش و کومله آنها را جذب می‌کنند، چه اقدامی انجام دادید؟ حضرت عالی با یک رایزنی کاری کردید که ما کوتاه آمدیم و می‌گفتید که انجام می‌دهم، اما متأسفانه امروز اگر جوانی در نقطه صفر مرزی بیکار باشد مشکلات امنیتی برای کشور به وجود می‌آورد و اگر جوانی بیکار در تهران باشد آسیب اجتماعی به وجود می‌آورد.

نماینده مردم پاوه در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: چه جوانان عزیز و بزرگواری در نقطه صفر مرزی 86 درصد به همین دولت رأی دادند، اما امروز از بیکاری می‌نالند درحالی‌که به خاطر بیکاری کسان دیگر دارند جوانان را جذب می‌کنند. متولی اشتغال جوانان شما هستید.

وی خطاب به نمایندگان مجلس تأکید کرد: شما اگر امروز کاری انجام دهید که در جامعه بازخورد خوبی داشته باشد، همین شما از مردم رأی می‌خواهید. ملت ایران باید بداند ما نمایندگان دنبال لابی‌گری نیستیم و نه از کسی خواسته شخصی داریم.

جوانان کارگران فقر اشتغال امروز نادری اقدامی نمایندگان سرمایه مشکلات مدیریت نماینده شورای اسلامی استیضاح درحالی اعلام تومان بیکاری جامعه بیکار جوانی سونامی نکنیم می‌آورد دادند هستید تعاون متولی سرمایه‌گذاری ربیعی اضافه اجتماعی کومله پایین کردید